یوسفیان ملا در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

خودکفایی، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

عضو مبازره با مفاسد اقتصادی با بیان این مطلب که امروزه اکثر فسادهای اقتصادی در زمینه ارز و عدم بهینه مصرف ارز است، گفت: با اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی و واردات کم به کشور خواهیم توانست جلوی فساد اقتصادی را گرفت.
کد خبر: ۳۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ - 06October 2014

خودکفایی، رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است

عزت الله یوسفیان ملا، رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با تأکید بر این مطلب که یکی از رکن های اصلی اقتصاد مقاومتی، بی نیازی کشور به خارج از مرزها است، گفت: وقتی کشور برای تأمین کالای مورد نیازش خودکفا باشد، قطعا و یقینا واردات کالا به کشور پایین خواهد آمد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی این که وقتی کشورهای دیگر به ملت و کشورمان اجازه دسترسی به کالاهای مورد نیازمان را نمی دهند و ما بتوانیم مقاومت کنیم و خودکفا باشیم و تولید و کیفیت تولید را افزایش دهیم، دیگر ارز برای واردات از کشور خارج نمی شود و ذخیره صندوق خزانه ارزی ما بالا می رود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت: با اجرای صحیح و دقیق اقتصاد مقاومتی و واردات کم به کشور خواهیم توانست جلوی فساد اقتصادی را گرفت، چرا که امروزه بیشتر فساد های اقتصادی در زمینه دریافت ارز و درست هزینه نکردن ارز در واردات است.

نماینده مردم آمل در خانه ملت گفت: اکثر فسادهای اقتصادی که در جامعه ایران اتفاق می افتد دلیل اصلیش این است که اقتصاد مقاومتی بعد از ابلاغ و تأکید مقام معظم رهبری در کشور از سوی مسئولان اجرایی نشده است.

رئیس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در ادامه بیان داشت: مجلس جهت اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی باید نیاز کشور را به درستی رصد کرده و بر اساس نیاز کشور قوانین متقنی را تصویب  و نمایندگان ملت نیز باید در ردیف های بودجه به گونه ای عمل کنند که بند بند بودجه کمکی برای بجا افتادن و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی باشد و ضرورت دارد تا دولت نیز قوانین را بدرستی و بدور از هر سلیقهای در کشور اجرا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار