محمدرضا پور ابراهیمی:

شفاف سازی بسترکارایی نظام اقتصادی کشور است

محمدرضا پورابراهیمی در همایش نکوداشت مقام خبرنگار گفت: شفاف سازی بستر کارایی نظام اقتصادی کشور است و با مطالبه‌گری به ویژه از سوی اصحاب رسانه کار پیش می‌رود.
کد خبر: ۳۰۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ - 12August 2018

شفاف سازی بستر کارایی نظام اقتصادی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، «محمدرضا پور ابراهیمی» در همایش نکوداشت مقام خبرنگار که به‌ همت بسیج رسانه استان در دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد، اظهار داشت: شفاف سازی بستر کارایی نظام اقتصادی کشور است و با مطالبه‌گری به ویژه از سوی اصحاب رسانه کار پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال به چالش کشیدن کشور است، افزود: مسئولان و مدیران اقداماتی که در استان در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام شده را دنبال کنند و با الگو برداری از آنها برای رفع مشکلات کشور گام های اساسی بردارند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزاران بنگاه داریم که اطلاعات مالی خود را شفاف سازی و ارائه نمی کنند، گفت: برای پیشگیری از بروز فساد اقتصادی در کشور تصویب قوانینی را در مجلس پیگیری کردیم و در این راستا خیلی محدویت‌‌ها باید برداشته شود که با شفاف سازی به رفع مشکلات اقتصادی کشورمان کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دولت برای کمک به حل مشکلات کشور از جوانان فعال و متخصص استفاده کند، گفت: اقتصاد ما با منابع بخش دولتی به اندازه کافی آزمون و خطا را انجام داده و امروز نیاز است در بخش خصوصی بیشتر سرمایه گذاری شود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه همایش بزرگ رسانه و اقتصاد در پاییز برگزارمی شود و در این همایش به نقش رسانه در توسعه اقتصادی کشور پرداخته می‌شود، گفت: آماده ارائه پیشنهادات از سوی رسانه‌ها برای حل مشکلات اقتصادی کشورمان هستیم.

همچنین مرتضی غرقی مسئول کانون رسانه های بین المللی در کارگاه آموزشی این همایش گفت: خبرنگاران، قشر مظلومی از جامعه هستند که از یک طرف تحت فشار مردم و طرف دیگر تحت فشارمسئولین هستند زیرا مردم می گویند مطالبه‌گر نیستید و مسئولین می گویند جوسازی می کنید.

وی با بیان اینکه در طول سال های دفاع مقدس، تعدادی زیادی از خبرنگاران در این عرصه شهید شدند، افزود: مشکل این است یک خبرنگار از حق مردم دفاع می کند که بعضی از مسئولین حاضر به پاسخگویی نیستند که اگر این تفکر پاسخگو بودن جا بیفتد خیلی از مشکلات حل می شود.

مسئول کانون رسانه های بین المللی در ایران با بیان اینکه نباید خبرها طوری باشد که اصل نظام زیر سئوال برود، بیان داشت: الان سخت ترین تحریم ها علیه ایران و بدترین شرایط سخت اقتصادی بر کشور حاکم است، ما نباید به بدتر شدن اوضاع کمک کنیم، به خاطر چهار تا آدم فاسد که پیدا شده در این مسیر دشمن را همراهی کنند، چرا اصل نظام را زیر سئوال ببریم؟

وی تصریح کرد: خبرنگار متعهد هیچ گاه خیانت نمی کند و همیشه مدافع حقوق مردم است زمانی که مسئله حباب سکه و ارز پیش آمد هیچ مسئولی پاسخگو نبود طبیعی است که دشمن از این مسئله سوء استفاده می کند، در بعضی مواقع بدترین شرایط اقتصادی را داشتبم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه خبرنگار، اطلاع رسانی است و لازمه پیشرفت یک کشور پیشرفت رسانه ای است، افزود: خبرنگار باید تخصصی کار کند و حرفه خبرنگاری از پر دردسرترین حرفه های دنیاست و باید با عشق به این حرفه وارد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار