هفت‌ ساعت اختفا در لاستیک تراکتور برای فرار از دست ماموران شاه/ فرمانده دلیری که در عید قربان قربانی شد

امرالله قربانی شهید نام آشنای پیشکسوتان سپاه و بسیج استان‌های قم و مرکزی است، شهید بزرگواری که حوزه دو مقاومت بسیج قم نام خود را به افتخار خاطره نیک حضور این فرمانده دلیر، از او دارد.
کد خبر: ۳۰۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ - 06October 2014

هفت‌ ساعت اختفا در لاستیک تراکتور برای فرار از دست ماموران شاه/ فرمانده دلیری که در عید قربان قربانی شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قم، امرالله قربانی در سال 1338 در روستای «قلعه آقاحمید» از توابع شهرستان آستانه استان مرکزی به دنیا آمد. تا کلاس پنجم ابتدایی را در روستا خواند و سپس به اراک رفت.

روزها کار میکرد و شبها درس میخواند. بارها دیده شد که او از دستمزد کارگریش، برای بچههایی که وضع مالی خوبی نداشتند کفش و لباس تهیه میکرد. در اوایل جوانی جلسه قرآن روستا را اداره میکرد. زمزمه تلاوت قرآنش هنوز گوش روستائیان آن زمان را مینوازد. در 18 سالگی به خدمت سربازی در لشگر 77 مشهد اعزام شد و پس از آنکه حضرت امام دستور دادند سربازها پادگانها را ترک کنند، او از پادگان فرار کرد.

شهید در دستنوشتههایش نوشته است: «نزدیک هفت ساعت از چشم افسران رژیم طاغوت در لاستیک تراکتور مخفی شده بودم.» پس از فرار از پادگان لباسهای سربازی را به دفتر یکی از مراجع عظام در مشهد تحویل داده با لباس شخصی به شهرستان آستانه بر میگردد.

او نخستین کسی بود که عکس امام را علنا به منطقه آستانه برده است. با حضور این شهید بزرگوار در منطقه و تلاشهای خستگیناپذیر او، فعالیتهای انقلابی اوج میگیرد.

امرالله به علت همین فعالیتهای انقلابی و نیز علاقه ویژه خود، ارتباط وسیعی با دفتر علما پیدا میکند و به ویژه جذبه خاص حضرت امام(ره) وی را به سوی دفتر ایشان کشانده و در جرگه پاسداران حضرت امام (ره) قرار میدهد. به این ترتیب توفیق و سعادت همراهی با حضرت امام(ره) به مدت حدود سه سال هم در قم و هم در جماران نصیبش میشود.

شهید قربانی در یادداشتهایش با ذکر نظم و دقت امام(ره) مینویسد: «ما پستهایمان را با اعمال و رفتار دقیق حضرت امام(ره) تنظیم میکردیم». عکسهای شهید بزرگوار با حضرت امام(ره) زینت بخش آثار با ارزشی است که از او باقی مانده است.

نفس مسیحایی وجود حضرت امام(ره) جانی دوباره به او بخشیده بنابر این به نقاط دور و نزدیک میرود و از جبهه و امام و انقلاب و ارزشها برای مردم سخن میگوید.

خاطره حضور او دربسیج قم، مناطق شهری و روستاهای اطراف، سخنرانی و جلب نیرو و کمک های مردمی، رعایت بیت المال، تعبد و نماز شب و بسیاری از فضائل روحی و ملکات اخلاقی وی و ارتباط معنوی و روحی با مزار آن شهید همچنان زبانزد دوستان و همرزمان شهید قربانی و زائران مزارش است.

امرالله قربانی درعید قربان سال 1362 در گیلانغرب به شهادت رسید و پیکر مطهرش در آستانه اراک به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها