مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

جانفشانی در راه وطن از دیرباز جزو فرهنگ مردم این مرز و بوم بوده است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز گفت: حفظ امنیت و ارزش هایی همچون ایثار و جانفشانی در راه وطن از دیرباز جزو فرهنگ مردم این مرز و بوم بوده است.
کد خبر: ۳۰۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 12August 2018

جانفشانی در راه وطن از دیرباز جزو فرهنگ مردم این مرز و بوم بوده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرج، صبح امروز، سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در نشست خبری که با موضوع جشنواره ادبی «یوسف» در سالن همایش اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس تشکیل شده بود، در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان در این خصوص پاسخ داد.

سردار ابوالفضل اسلامی با اشاره به این که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید از اهم وظایف بنیاد حفظ آثار است، اظهار داشت: با وجود هجمه های فرهنگی مداوم دشمن، در حال حاضر تشویق جوانان، نوجوانان و فرهیختگان به مطالعه در این زمینه و خلق آثار هنری و ادبی می تواند از مهم ترین ماموریت ها و وظایف ما باشد زیرا هنر جزو برنده ترین و عمیق ترین ابزار انتقال فرهنگ در جوامع است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز در ادامه افزود: حفظ امنیت و ارزش هایی همچون ایثار و جانفشانی در راه وطن از دیرباز جزو فرهنگ مردم این مرز و بوم بوده است و این فرهنگ نسل به نسل توسط شیرزنان و غیور مردان این سرزمین به فرزندانشان منتقل شده است. بعد از فرهنگ غنی و با شکوه کربلا، فرهنگ ایجاد شده در هشت سال دفاع مقدس تاثیرگذارترین و عمیق ترین رخداد مذهبی و فرهنگی در ایران و جهان است که حاصل آن بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان و تربیت جوانان مدافع حرم در ایران و سایر کشورهای اسلامی است.

ابوالفضل اسلامی با بیان این که جشنواره ادبی به یاد بود نویسنده شهید «یوسف ملک شامران» به این عنوان نامگذاری شده است، گفت: امسال که پس از هفت دوره برگزاری جشنواره به صورت کشوری، هشتمین دوره به صورت استانی و سپس کشوری برگزار می شود، تلاش کرده ایم تا با افزایش سطح کمی و کیفی جوایز استانی، مشوق نوقلمان و جوانان جهت شرکت در این جشنواره داستان نویسی باشیم.

وی افزود: در استان البرز با همکاری بسیج دانشجویی و اداره کل آموزش و پرورش، بخش دانشجویی و دانش آموزی را از بخش عمومی جشنواره جدا کردیم تا آثار به صورت مجزا داوری شود و سپس نویسندگان جوان و نوجوان در هر بخش به صورت جداگانه مورد تقدیر و تجلیل قرار بگیرند.

سردار اسلامی در پایان افزود: در استان البرز آخرین مهلت ارسال آثار 30 مردادماه در نظر گرفته شده و اختتامیه جشنواره با حضور نویسندگان، هنرمندان و نوقلمان استان البرز در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار