نعمتی در گفتگو با دفاع پرس:

اقتصاد مقاومتی، برای اجرا حضور همه اقشار مختلف جامعه را می طلبد

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که پیروزی ایران در دفاع مقدس تنها منحصر به سپاه و ارتش نبود، گفت: دفاع مقدس با همکاری همه اقشار مختلف جامعه تحقق یافت و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز باید همه اقشار مختلف کشورمان همچون حضورشان در هشت سال جنگ تحمیلی در میدان حضور یابند.
کد خبر: ۳۰۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶ - 06October 2014

اقتصاد مقاومتی، برای اجرا حضور همه اقشار مختلف جامعه  را می طلبد

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: به اقتصاد مقاومتی آنگونه که باید و شاید  در کشور پرداخته نشده است.

وی در ادامه به لایحه دولت جهت اجرای اقتصاد مقاومتی که در حال حاضر در کمیسیون ویژه اصل 44 و حمایت از تولید در حال بررسی است اشاره و اظهار داشت: با این لایحه ارسال شده از دولت به مجلس می توانیم بخشی از پیگیری ها و مطالبات مقام معظم رهبری را در اقتصاد مقاومتی جامعه عمل پوشاند، اما معتقدم که این لایحه ارسالی از سوی دولت به مجلس تنها جزیی از اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور بشمار می رود.

وی با بیان این مطلب که پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله که از سوی ابرقدرتها بر ایران تحمیل شد،  تنها کار ارتش و سپاه ندانست و افزود: دفاع مقدس با همکاری همه اقشار مختلف جامعه تحقق یافت و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز باید حضور اقشار مختلف کشورمان در صحنه همچون حضورشان در هشت سال دفاع مقدس را بار دیگر شاهد باشیم و اگر بخواهیم این ابلاغیه را کلیشهای و با نصب چهار بنر و همایش و سمینار پیش ببریم، هیچ اتفاقی در امر اقتصاد مقاومتی رخ نخواهد داد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت گفت: اگر ما می خواهیم  اقتصاد مقاومتی بصورت جدی در کشور نهادینه شود باید قدم های مستحکم و عملی در این زمینه برداریم و برای اجرای صحیح ابلاغیه مقام معظم رهبری ضرورت دارد تا گام های راسخی جهت پیدا کردن جایگزین نفت از بودجه برداشته شود.

وی در ادامه با بیان این مطلبب که هنوز در کشور برای اقدامات زیربنایی اجرای اقتصاد مقاومتی جایگزین مناسبی مشخص نشده است، تصریح کرد: معتقدم امروز معدن را معدنی ها قفل کرده اند و اجازه نمی دهند تا این بخش در اختیار مردم قرار گیرد و چراکه در بخش کشاورزی، کشاورز شبانه روز زحمت می کشد ولی سودی برایش ندارد و در بحث صنایع تبدیلی در راستای اقتصاد مقاومتی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است و ارزش افزودهای که باید تولید شود تا کشاورز و صنعت گر و جوان جویای کار و شاغل از آن بهرهمند شود هنوز در کشور بوجود نیامده است.

نعمتی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی باید از دولت و مجلس بیرون آید، گفت: برای اجرای اقتصاد مقاومتی امروز نیازمند همت ملی هستیم.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خطاب به افرادی که  برنامه ریز کشورمان بشمار می روند، گفت: این افراد اگر منویات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اصل 44 قانون اساسی، آی تی، مدیریت علمی و فن آوری توجه کنند، مشکلات کشور برطرف خواهد شد، ولی دررسیدگی به این موضوعات کوتاهی هایی را از سوی برخی افراد در کشور مواجه هستیم که لازم است این کوتاهی ها برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی جبران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار