مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز:

سرمایه‌گذاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس بر صدها نسل بعد تاثیرگذار است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز گفت: سرمایه‌گذاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس بر صدها نسل بعد تاثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۳۰۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ - 19August 2018

سرمایه گذاری در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای صدها نسل بعد تاثیر گذار خواهد بودسردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در خصوص روند اجرایی احداث «مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز» توضیحاتی ارائه کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه آشنا سازی خانواده ها به ویژه جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت از طریق هنر و ارتباط مستقیم آنان با نمادها و آثار ملموس به جا مانده از 8 سال دفاع مقدس امکان‌پذیر است، اظهار داشت: شرکت در اردوهای راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس برنامه‌ای ارزشمند است، ولی برای تمام خانواده‌ها، دانشجویان و دانش آموزان شرایط حضور امکان‌پذیر نیست. لذا با احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان ها این امکان برای تمامی اقشار با صرف زمان و هزینه بسیار اندکی فراهم می‌شود.

اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ هر جامعه برای همان دوره نیست، بلکه این سرمایه گذاری برای صدها نسل بعد تاثیرگذار خواهد بود. امروز ما در جامعه خود و در کشورهای اسلامی و آزادی خواه دنیا شاهد تاثیر فرهنگ غنی عاشورا و پس از آن فرهنگ عمیق دفاع مقدس هستیم و هر کجا که ندای مظلومان بلند است این تربیت و این فرهنگ تاثیرات خود را نشان داده است.

وی افزود: با احداث این مرکز فرهنگی چهره و نماد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا در استان البرز بیش از پیش زنده خواهد بود. تمام مسئولان و افرادی که در ساخت و احداث این مجموعه باشکوه همکاری می‌کنند طبق فرمایش مقام معظم رهبری اجرشان کمتر از شهدا نیست. لذا از طرف خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از مساعدت امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و همکارانشان که همیشه پیگیر این پروژه هستند، اعضای شورای اسلامی شهر کرج چه در دوره قبل و دوره جدید، شهردار شهر کرج و همه دوستان سپاسگزاریم و امیدواریم که این اثر ارزشمند بهترین یادگار معنوی دوران خدمت ما در این استان باشد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز با اشاره به اینکه محل احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان البرز در ورودی البرز و در محل گذر 17 استان همجوار قرار گرفته است، بیان داشت: 4/3 هکتار از زمین‌های بایر از مجموعه 110 هکتاری پارک جنگلی «جهان نما» که از گردشگاه‌های قدیمی استان البرز است با نظر مسئولان استان به این امر اختصاص داده شده و مردم شریف استان البرز و مسافران و گردشگران 17 استان کشور از این مرکز فرهنگی و تفریحی استفاده خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی تحت نظارت هیات امنا متشکل از امام جمعه، استاندار، فرماندار، نمایندگان مجلس و سایر مقامات ارشد کشوری و لشکری استان احداث می‌شود، افزود: با مصوبه هیات امنا اجرای این پروژه عظیم به شهرداری کلانشهر کرج محول شده و طی 3 فاز اجرا و احداث می شود.

اسلامی ادامه داد: فاز اول این پروژه با عنوان «تثبیت زمین و ساختمان اسناد» در حال اجراست که طبقه تعهد پیمانکار با بودجه‌ای بالغ بر 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در حال پایان است و ان‌شاءالله تا شهریور امسال آماده بهره برداری می شود. طبق مصوبه هیات امنا در تاریخ 12 اسفند 96 برای ساخت فاز دوم این مجموعه بودجه‌ای بالغ بر 20 میلیارد تومان پیش‌بینی شد که 15 میلیارد آن توسط شهرداری کرج و 5 میلیارد توسط استانداری البرز تامین و تحت نظارت هیات امنا هزینه خواهد شد.

اسلامی در پایان متذکر شد: فاز سوم از این مجموعه فرهنگی و تفریحی در دستور کار هیات امنا است که برنامه‌ریزی و نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد. امیدواریم که مردم شریف استان البرز نیز مانند اکثر استان‌های کشور مفتخر به افتتاح و استفاده از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس شده و از نتایج معنوی آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار