سخنگوی العبادی مدعی شد؛

موضع‌ ما در قبال تحریم‌ها علیه ایران در راستای منافع ملی عراق است

سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق مدعی شده است که دولت بغداد با در نظر گرفتن منافع ملی، با تحریم‌های تحمیلی ‎آمریکا علیه ایران همراهی می‌کند.
کد خبر: ۳۰۳۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹ - 12August 2018

موضع‌ ما در قبال تحریم‌ها علیه ایران در راستای منافع ملی عراق استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با روسیاالیوم اظهار داشت: موضع بغداد درباره تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه ایران برگرفته از منافع عمومی عراق است.

الحدثی مدعی شد: موضع عراق در قبال این تحریم‌ها، فی‌البداهه و شتاب‌زده نیست، بلکه پس از بررسی‌ها و محاسبات در ارتباط با منافع ملی عراق و عراقی‌ها اتخاذ شده و این موضع‌گیری تحت تاثیر مواضع کشورهای دیگر یا احزاب سیاسی خاص قرار نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت عراق نمی‌تواند موضعی اتخاذ کند که هم‌سو با منافع ملت عراق نیست. از این‌رو پایبندی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران در راستای برگرفته از این منافع است.

العبادی، سه‌شنبه گذشته طی اظهاراتی درباره ازسرگیری تحریم‌های یک‌‌جانبه آمریکا علیه ایران، گفته بود که دولت او با تحریم آمریکا موافق نیست؛ اما برای حفظ منافع ملت عراق به آن پایبند خواهد بود.

این در حالی‌ است که یک روز پیش از این اظهارات العبادی، «فواد معصوم» رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد که مخالف تحریم‌ها علیه ایران است و اجرای این تحریم‌‌ها برای عراق دشوار است.

گروه‌های مختلف عراقی از جمله ائتلاف «سائرون» به رهبری «مقتدی صدر»، که پیشتاز در انتخابات پارلمانی شده است، با هشدار به نخست‌وزیر عراق، اعلام کرده‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران همراهی نکند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها