معاون علمی و فناوری رییس جمهوری:

تسهیلات سربازی برای نخبگان، اقتدار اقتصادی ایجاد می‌کند

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اجرای آزمایشی تسهیلات امریه سربازی برای شرکت‌های خصوصی دانش بنیان، گفت: به طور حتم این تسهیلات می‌تواند در شکوفایی اقتصاد و افزایش اقتدار علمی و دانشگاهی تاثیرگذار باشد.
کد خبر: ۳۰۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ - 12August 2018

تسهیلات سربازی برای نخبگان، اقتدار اقتصادی ایجاد می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «سورنا ستاری» روز یکشنبه (21 مردادماه) در نشست رسانه ای «تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان» که با حضور سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح و همچنین سردار مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح همراه بود، قدرت نیروهای انسانی را پایه اصلی بحث اقتصاد دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: اینکه چطور ما بتوانیم ازاین نیروی انسانی استفاده و ارزش افزوده ایجاد کنیم بسیار مهم است.

وی یکی از بخش های موفق معاونت علمی و فناوری را در طول سه – چهارسال گذشته اجرای قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: این بخش با امکانات جدیدی که به آن اضافه می شود بسیار توسعه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با شش حوزه اصلی سر و کار دارند، حوزه‌های مالیاتی، گمرکی، مجوزها، شهرداری، تأمین اجتماعی و نظام وظیفه را از جمله این حوزه ها برشمرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه هزاران نفر از نخبگان و کارآفرینان از سیستم جایگزین پروژه به جای خدمت سربازی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته نیز با پیگیری‌های سردار باقری و تائید مقام معظم رهبری درخصوص ارائه امکانات جدید در حوزه سربازی به توافقاتی دست یافتیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه، اختصاص امریه برای نیروهای فعال در شرکت های خصوصی دانش بنیان را یک نوآوری جدید در راستای استفاده بهینه از نیروهای انسانی در اقتصاد کشور دانست.

ستاری ایجاد مسیری راهگشا برای امریه سربازی مشمولان شاغل در شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب طرح های مختلف همچون اجرای طرح‌های تحقیقاتی جایگزین خدمت سربازی را از جمله پیگیری های این معاونت عنوان کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه امضا شده با ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس این توافق‌نامه نیروهای تحصیل کرده می‌توانند خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان سپری کنند مشروط بر آنکه در زمان استفاده در داخل کشور باشند.

وی ضمن تقدیر از ستاد کل نیروهای مسلح در راستای اعتمادی که به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اجرای این طرح کرده است، اظهار امیدواری کرد: بتوان این قانون را درست و بدون مشکل اجرا کرد به طوریکه تسهیلات در اختیار افرادی قرار گیرد که استحقاق آن را دارند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اجرایی شدن آزمایشی تسهیلات امریه سربازی برای شرکت های خصوصی دانش بنیان، گفت: به طور حتم این تسهیلات می تواند در شکوفا شدن اقتصاد و افزایش اقتدار علمی و دانشگاهی تاثیرگذار باشد.

بر اساس این گزارش، با توافق ستاد کل نیروهای مسلح و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست رسانه ای تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان سه نوع تسهیلات تعریف شده برای سربازان فعالان دانش بنیان از امروز 21 مردادماه بصورت آزمایشی اجرایی می شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار