مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ۵ هزار جلد کتاب به روی علاقه‌مندان باز است

«محمدرضا فخر» با اشاره به ظرفیت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس حدود ۵ هزار جلد کتاب در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس دارد که برای دانشجویان، اساتید و فرهیختگان قابل استفاده است.
کد خبر: ۳۰۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵ - 12August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بازدید از روزنامه «خراسان جنوبی» و خبرنگاران و اعضای هیئت تحریریه این روزنامه اظهار داشت: در روزنامه خراسان چه در سطح کشور و چه در سطح استان کارهای شایسته و شاخصی انجام می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: کتابخانه تخصصی دفاع مقدس حدود 5 هزار جلد کتاب در حوزه های مختلف دفاع مقدس دارد که برای دانشجویان، اساتید و فرهیختگان قابل استفاده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: مرکز اسناد بیش از 300 هزار برگ سند در حوزه ایثار و شهادت و شهدا و رزمندگان دارد که آماده کار تحقیقاتی برای علاقه مندان است.

فخر اضافه کرد: کمیته جمع آوری آثار شهدا که زیر نظر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فعالیت می کند غنای این مرکز را بیشتر کرده است.

وی درخصوص خبرگزاری دفاع مقدس بیان داشت: این خبرگزاری فعالیت تخصصی در حوزه دفاع مقدس دارد و هر فعالیتی که درخصوص دفاع مقدس اتفاق می افتد می توان در این فضا پوشش داد.

کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با 5 هزار جلد کتاب به روی علاقه مندان باز است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه 132 شهید گمنام در 52 نقطه استان را میزبانیم، بیان داشت: این مکان ها امروز تبدیل به قطب فرهنگی شده و جایگاهی برای انجام فعالیت های فرهنگی هستند.

فخر با اشاره به اینکه دو موزه دفاع مقدس در استان داریم، یاداور شد: یکی موزه دفاع مقدس در مرکز استان است که بخاطر مشکلات اعتباری عملیات ساخت آن متوقف شده است و برای این موزه 32 هکتار زمین پیش بینی شده است.

وی افزود: این موزه شاید بزرگترین موزه شرق کشور باشد و بخش های مختلف دارد که البته برخی از اقلام حجمی را وارد استان کرده ایم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: موزه دیگر، موزه «شکست استکبار» در «طبس» واقع است که اگر مشکلات اعتباری حل شود تنها موزه ای می توان باشد که بعد بین المللی دارد.

فخر متذکر شد: این موزه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم با کمک برخی از نهادها از جمله آستان قدس، تکمیل شود.

تلاش کنیم تا فرهنگ دفاع مقدس در جامعه جاری شود

«فرهادیان» سرپرست روزنامه «خراسان جنوبی» در این دیدار اظهار داشت: برکت شهدا هنوز هم در جامعه جاری است و مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی ما را به دوران جنگ برده است وخاطرات آن دوران را زنده نگاه داشته است.

وی با اشاره به خاطرات خود در دوران دفاع مقدس بیان کرد: در سال 65 در قسمت تبلیغات جبهه کار می کردیم و روزنامه خراسان در آن سال به روز وارد جبهه می شد که با توجه به اینکه من مسئول تبلیغات آنجا بودم این روزنامه ها را بین رزمندگان توزیع می کردم.

سرپرست روزنامه خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از شبها گفتند تعدادی سرباز جدید آمده است و سفره ای پهن شد که سربازان روبه روی ما نشسته بودند که فرماندهان تیپ هم در مقابل آنها بودند، برخی از سربازان نسبت به فرمانده حرف های خاصی زدند و انتقاد کردند.

فرهادیان گفت: روز بعد وقتی سربازان در محوطه بودند فرمانده به من گفت آن سربازی که انتقاد کرده بود را پیش من بیاورید، اما فرمانده طوری با آن سرباز صحبت کرده بود که این جوان بسیار تغییر کرد و جزء بهترین افراد تیپ شد.

وی با بیان اینکه روحیه ای که آن زمان حاکم بود روحیه قوی و انقلابی بود، تاکید کرد: با مشکلاتی که امروز داریم اگر روحیه سال های 60 در جامعه جاری بود تمام مشکلات ما حل شدنی بود.

سرپرست روزنامه خراسان جنوبی متذکر شد: اینکه جوانان ما امروز فرهنگ دوران دفاع مقدس برایشان قابل قبول و باور نیست، از نقاط ضعف ما است که نتوانستیم زحمات کشیده شده را به خوبی منعکس کنیم و انتقال دهیم.

فرهادیان عنوان کرد: ما فکر می کردیم که آن نکات فراموش شدنی نیست و رها کردیم، اما تغییر نسل طور دیگری رقم خورد و امروز باید کشور را همین افراد اداره کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنند تا فرهنگ غنی دفاع مقدس که همه چیز از ایثار و مجاهدت وتلاش و ... دارد، در بین جوانان ما جا بیافتد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها