سه تروریست دیگر در جنوب الجزایر خود را تسلیم کردند

وزارت دفاع الجزایر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه تروریست دیگر در ایالت «تمنراست» واقع در جنوب این کشور خود را تسلیم کردند.
کد خبر: ۳۰۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۱ - 12August 2018

سه تروریست دیگر در جنوب الجزائر خود را تسلیم کردندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،‌ وزارت دفاع الجزایر امروز یکشنبه اعلام کرد که در ادامه تسلیم شدن تروریست‌ها، سه تروریست دیگر در ایالت تمنراست تسلیم شدند.

طبق این بیانیه اسامی این تروریست‌ها عبارت است از: «برزقی احمد» که در سال ۲۰۰۹ به گروه‌های تروریستی پیوسته بود، «سیود حمزه » ملقب به ابو یوسف که در سال ۲۰۱۴ به گروه‌های تروریستی ملحق شد و «زواوید مصطفی» ملقب به «ابو عبدالرحمان» که وی نیز در سال ۲۰۱۴ به گروه‌های تروریستی پیوسته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت دفاع الجزائر همچنین آورده است که سه قبضه اسلحه کلاشینکوف و مقادیری مهمات از این افراد کشف و ضبط شد.

با تسلیم شدن این سه تروریست، شمار تروریست‌هایی که از اوایل ماه جاری خود را تسلیم کرده‌اند به نُه نفر رسید که یکی از این افراد از فرماندهان گروه‌های تروریستی در منطقه الساحل است.

از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا کنون بیش از ۱۳۱ تروریست خود را تسلیم نیروهای امنیتی در الجزائر کرده‌اند که بیشتر آنها وابسته به گروه تروریستی القاعده بوده و در مناطق وسیعی از صحرا و مناطق مرزی در شمال مالی و نیجر فعال بوده‌اند.

طبق این گزارش، طرح صلح و آشتی که در سال ۲۰۰۵ در الجزائر تصویب شد در زمینه تسلیم شدن تروریست‌ها و اعطای فرصت به آنها برای دست کشیدن از اقدامات مسلحانه، موفقیت‌‌هایی کسب کرده است.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار