مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

۹ بانوی استان به صورت مستقیم در جبهه‌های دفاع مقدس حضور داشتند

«محمدرضا فخر» با بیان اینکه دفتر مشارکت زنان امسال پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت را با نگاه به بانوان در دوران دفاع مقدس برگزار می‌کند، گفت: در استان حدود ۹ بانو به صورت مستقیم در جبهه حضور داشتند و فعالیت می‌کردند.
کد خبر: ۳۰۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳ - 12August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بازدید از دفتر خبرگزاری «ایرنا» در خراسان جنوبی و خبرنگاران این مجموعه اظهار داشت: در مباحث کاری تاثیرگذاری خبر خیلی زیاد است و در حوزه ایثار و شهادت مباحث خبری مرتبط با نیاز امروز است.

وی افزود: امسال با توجه به برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می توان توقع داشت که اتفاقات خوبی در این حوزه بیافتد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در حوزه پژوهش چند کار بزرگ در حال انجام است که دانشنامه استانی دفاع مقدس از جمله آنها است.

فخر اضافه کرد: این دانشنامه که نقش خراسان جنوبی را در دفاع مقدس برجسته می کند متشکل از مداخل مختلف است که بیش از 500 مدخل شناسایی و تصویب شده است.

وی اعلام کرد: در سه حوزه درس «آمادگی دفاعی در مدارس»، درس «آشنایی با دفاع مقدس» برای دانشگاه ها و نیز کتاب آشنایی با دفاع مقدس برای ادارات را برای تدوین و چاپ پیگیری می کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه رهبری تاکید دارد که اگر می خواهید مشکلات امروز حل شود باید به دوران دفاع مقدس نگاه شود، بیان داشت: در حوزه های هنری، سینما و کتاب فعالیت های مختلفی در حال انجام است و در حوزه ایثار و شهادت 18 عنوان کتاب سال گذشته به چاپ رسیده و 29 عنوان کتاب نیز امسال به چاپ خواهد رسید.

فخر ادامه داد: دفتر مشارکت زنان امسال پنجمین جشنواره اسوه های صبر و مقاومت را با نگاه به بانوان در دوران دفاع مقدس برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه در استان حدود 9 بانو به صورت مستقیم در جبهه حضور داشتند و فعالیت می کردند، گفت: این جشنواره به همسران و دختران شهدا نیز می پردازد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: توانستیم از تعامل و ارتباط خبرگزاری دفاع مقدس استفاده کنیم و در رسانه های مکتوب دیداری و شنیداری مباحث مرتبط با شهدا را مطرح کنیم.

فخر با اشاره به کتاب «خداحافظ سالار» بیان داشت: این کتاب می تواند به عنوان یک منبع در سبک زندگی جهادی معرفی شود.

وی اضافه کرد: این کتاب خاطرات همسر سردار «همدانی» است. در این کتاب عکسی چاپ شده که شهید همدانی در آخرین روزهای زندگی مشترکش دست همسرش را همانند یک زوج جوان گرفته است و در حال قدم زدن است که بیانگر انس و الفت خانوادگی در عین دغدغه مندی در حوزه دفاع از وطن و جهاد است.

9 بانوی استان به صورت مستقیم در جبهه های دفاع مقدس حضور داشتند

«حسنی» سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در بیرجند نیز در این دیدار اظهار داشت: خبرگزاری جمهوی اسلامی ایران 9 شهید در کشور دارد که عمدتا از شهدای دفاع مقدس بوده اند.

وی به معرفی یکی از این شهدا پرداخت و گفت: شهید «کاظم اخوان» در حدود 70 عملیات شرکت داشته است و همیشه دوربینش همراهش بوده و در عملیات ها پیش قدم بوده است.

سرپرست دفتر خبرگزاری ایرنا در بیرجند بیان داشت: شهدا الگو هستند و ما به شهدای رسانه ای کم پرداخته ایم و بهتر است بیشتر به این افراد توجه کنیم.

حسنی یاداور شد: دفاع مقدس به تعبیر رهبری همچون گنجی بی پایان است که باید خاک ها را از روی آن کنار بزنیم و آن را کشف کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید به مفاهیم دفاع مقدس بپردازند، گفت: با توجه به تحولات اقتصادی و اجتماعی امروز حتما باید به دوران دفاع مقدس رجوع کنیم و مدیران جوان باید بدانند که آن دوران چه بوده است.

باید به سمت موضوع محوری برویم

سرپرست دفتر خبرگزاری ایرنا در بیرجند عنوان کرد: یک مدیر باید بداند که فرمانده 19 ساله چگونه گردان ها و نیروها را اداره می و در برابر ارتش تا دندان مسلح مقاومت می کرد و در عین حال پیروزی هایی به دست می آورد.

حسنی با بیان اینکه به سمت موضوع محوری باید برویم و ذائقه مردم را باید بسنجیم و براساس نیازهای مردم در حوزه های مختلف محتوا تولید کنیم، متذکر شد: باید هدفمند محتوا تولید بشود که منجر به جریان سازی خبری و هدایت افکار عمومی شود.

وی گفت: اگر جوانان وصیت نامه شهدا را بخوانند بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به موضوعات و مطالب نابی در این حوزه دست پیدا خواهند کرد.

سرپرست دفتر خبرگزاری ایرنا در بیرجند خاطرنشان کرد: حوزه دفاع مقدس کاملا کارشناسی و دقیق است و باید در بخش های کمی و کیفی تولید اخبار بیشتر شود چراکه هم ادای دین است و هم نیاز جامعه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها