گذری بر حماسه پاوه (۱)/ راوی حماسه پاوه:

شهید «بروجردی» بسیار متواضع و مردم‌دار بود

«جمیل بابایی» گفت: شهید «محمد بروجردی» بسیار متواضع، مردم‌دار و جذاب بود و به شخصیت‌ها و علمای کُرد احترام خاصی می‌گذاشت، همیشه با آن‌ها مشورت می‌کرد و خود رأی نبود و به اتکای کُرد‌ها عمل می‌کرد، همین منش، وی را در قلب مردم کُرد جای داد.
کد خبر: ۳۰۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ - 13August 2018

شهید بروجردی بسیار متواضع ، مردم دار و جذاب بود.

«جمیل بابایی» راوی حماسه پاوه، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کرمانشاه اظهار داشت: شهید «محمد بروجردی» را از سال ۱۳۵۸ و پس از غائله پاوه، زمانی که معاون سپاه بودم می‌شناختم.

وی افزود: «بروجردی» فرمانده سپاه پاسداران غرب کشور و «ناصر کاظمی» هم فرمانده سپاه و از دوستان نزدیک و هم‌عقیده وی بود. این ۲ شهید بزرگوار مانند هم بودند، آن‌ها بال‌هایی بودند که برای نجات کردستان آمدند تا حامی و امید کُرد‌ها باشند. شاید اگر «بروجردی» و «کاظمی» نبودند، پاک‌سازی کردستان به راحتی و با هزینه و تلفات پایین نمی‌انجامید.

بابایی ادامه داد: «بروجردی» بسیار متواضع، مردم‌دار و جذاب بود و به شخصیت‌ها و علمای کُرد احترام خاصی می‌گذاشت، همیشه با آن‌ها مشورت می‌کرد و خود رأی نبود و به اتکای کُرد‌ها عمل می‌کرد، همین منش، وی را در قلب مردم کُرد جای داد تا اندازه‌ای که او را «مسیح کردستان» نامیدند، «بروجردی» ناجی مردم کردستان بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از شهادت «محمد بروجردی» بیش از ۲ هزار نفر از مردم کردستان و اورامانات، پیکر پاکش را از کردستان تا «بهشت زهرا» تهران همراهی کردند. شهید «بروجردی» و شهید «کاظمی» برای مردم کردستان بی‌همتا هستند و خواهند بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها