در جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو صورت گرفت؛

رونمایی از 4 دستاورد جدید در نیروی زمینی ارتش +جزئیات

4 دستاورد جدید در حوزه دفاعی صبح امروز در جشنواره ملی ایده‌پردازی شهید نامجو در ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش رونمایی شد.
کد خبر: ۳۰۳۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ - 13August 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در نخستین جشنواره ایده‌پردازی شهید نامجو‌ از چهار محصول‌ جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه نظامی رونمایی شد.

براساس این گزارش، کوادکوپتر عمود پرواز «هدهد 4»، با برد 100 کیلومتر و‌ قابلیت حمل محموله‌های گرم، مداومت پروازی چهار ساعت و وزن 20 کیلوگرم رونمایی شد.

رونمایی از 4 دستاورد جدید در نیروی زمینی ارتش +جزئیات

این‌ کوادکوپتر توسط گروه پهپاد حضرت ولی عصر (عج) نیروی‌ زمینی ارتش و با همکاری شرکت‌های دانش بنیان طراحی و تولید شده است.

سامانه کنترل و فرماندهی با قابلیت برقراری ارتباط صوتی، تصویری و دیتایی بین یگان‌های عملیاتی در منطقه به صورت کد و رمز نیز در این مراسم رونمایی شد. بستر شبکه این سامانه که به صورت نرم‌افزار است، قابلیت نصب بر روی تمامی دستگاه‌هایی که به سیستم رایانه‌ای متصل هستند را دارد.

جعبه مهمات ضد حریق نیز رونمایی شد که یک هزار و 200 درجه حرارت را به مدت سه ساعت تحمل می‌کند. این جعبه ضدآب و ضدضربه نیز هست.

رونمایی از 4 دستاورد جدید در نیروی زمینی ارتش +جزئیات

لوله شبیه‌سازی شده 155 میلیمتری N45 هم رونمایی شد. این لوله به وسیله «نیکل‌فسفر» پوشش‌دهی شده که این پوشش باعث می‌شود خُردگی داخل لوله‌های توپ کاهش یابد و عمر قانونی لوله 40 درصد افزایش پیدا کند. این پوشش همچنین اصطکاک لوله و گلوله را 6 برابر نسبت به حالت معمول کاهش می‌دهد و باعث افزایش سرعت ابتدایی گلوله می‌شود.

رونمایی از 4 دستاورد جدید در نیروی زمینی ارتش +جزئیات

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار