«سید محمدباقر عبادی»:

وحدت گروه‌های سیاسی و قوای سه‌ گانه تحریم‌ها را بی‌ اثر می‌کند

حجت الاسلام «سید محمدباقر عبادی» با بیان اینکه همه دنیا به جز چند کشور از تحریم ها ناراحت هستند، گفت: اگر گروه ‌های سیاسی، مجلس و قوای سه‌ گانه بتوانند با وحدت جلو بروند، این تحریم‌ها خیلی زود کارایی‌ اش را از دست می‌دهد.
کد خبر: ۳۰۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ - 13August 2018

وحدت گروه‌های سیاسی و قوای سه‌گانه تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کندحجت‌الاسلام «سیدمحمدباقر عبادی» نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌ و گو با خبرنگار دفاع پرس در بیرجند، اظهار داشت: هیچ زمانی به اندازه امروز وحدت گروه‌های سیاسی و مردم و مسئولین کارساز نبوده است چرا که آمریکایی‌ها تحریم های ناجوانمردانه‌ای برای ما وضع کردند و البته جنگ روانی آنها بیشتر از تحریم‌ها است.

وی با بیان اینکه ما باید وحدت و انسجام را در داخل ایران نشان دهیم، افزود: این تحریم‌ها با تحریم‌های سالیان قبل کاملا متفاوت است.

نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: امریکایی‌ها در بحث تحریم‌ها تنها هستند و کشورهای مهم دنیا مثل چین، هند و روسیه و حتی کشورهای همسایه ما مثل ترکیه هم‌ پای آمریکا نیستند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه همه دنیا به جز چند کشور از این تحریم‌ها ناراحت هستند، متذکر شد: اگر گروه‌های سیاسی، مجلس و قوای سه‌ گانه بتوانند با وحدت جلو بروند، این تحریم‌ها خیلی زود کارایی‌ اش را از دست می‌دهد.

هدف اصلی تحریم‌ها ایجاد انشقاق بین مردم و حاکمیت است

وی هدف اصلی تحریم‌ها را ایجاد انشقاق در بین گروه‌های سیاسی، مردم و حاکمیت دانست و بیان داشت: اگر ما در درون منسجم باشیم ناکارآمدی این‌ها به زودی ثابت خواهد شد و سربلندی برای ایران ما خواهد بود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی با تأکید بر اینکه مجلس و دولت در برابر مطالبات مردم باید سنگ تمام بگذارند، گفت: باید همه مجموعه‌ها، همه توان خود را به کار بگیرند که البته وحدت بین مجلس و دولت نیز مهم است.

وی اضافه کرد: تشخیص بنده این است که در شرایط بحرانی فعلی، مجلس حتی‌ المقدور دست به قانون‌ گذاری نزند چون شرایطی است که گاها قانون‌ گذاری می‌تواند مخل باشد.

قوه قضائیه با مفسدین اقتصادی با قاطعیت برخورد کند

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دولت اوضاع را مدیریت کند و قوه‌ قضائیه حتما با مفسدین اقتصادی با قاطعیت برخورد کند، یادآور شد: من نماینده مردم هستم و باید حرف مردم را بزنم، مردم دوست دارند ببینند چند اختلاس گر و مفسد اقتصادی اعدام می‌شوند و این خواسته مردم است.

حجت‌الاسلام عبادی عنوان کرد: من هم وقتی با مسئولین قوه‌ قضائیه صحبت می‌کردم این موضوع را مطرح کردم، اگر این کارها انجام شود یقینا وحدت و انسجام هم بیشتر می‌شود.

وی عنوان کرد: خیلی از مشکلاتی که الآن است و در دوران آقای «سیف» نیز بود نمایندگان در جلسات غیر علنی مطرح می کردند و بالاخره آقای «سیف» را برداشتند که البته دیر شده بود.

رییس مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی افزود: یکی از اشکالات ایشان این بود که معاون ارزی گذاشته بود که جوان بود و نه در حوزه نظریه‌ پردازی و مباحث اقتصادی و نه از جهت حوزه اجرایی قوی بود.

تیم اقتصادی دولت هنوز باید تغییر کند

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه نماینده‌ها عمدتا حرف مردم را می‌گویند و باید به این حرف‌ها توجه کارشناسی شود تا از بسیاری از مسائل پیشگیری شود، گفت: تیم اقتصادی دولت هنوز باید تغییراتی را انجام دهد و این تغییرات کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه گفت و گوی آقای رییس جمهور خیلی خوب بود اما باید با مردم و حتی با نماینده ها بیشتر گفت‌ و گو کند، بیان داشت: مدت‌ها بود که مجلس علاقه داشت ایشان بیاید و در جمع نمایندگان صحبت کند و حرف نمایندگان را بشنود و حتی جریانات و طیف‌های سیاسی که به دولت نزدیک‌تر هستند نیز در این خصوص گلایه دارند و اگر این کارها انجام می‌شد کار به سوال هم کشیده نمی‌شد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: ما می‌خواهیم دولت موفق باشد چرا که موفقیت دولت در واقع موفق بودن نظام است و کار مردم حل می‌شود.

عدم توجه به درخواست‌ها برای دیدار رییس جمهور

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: دوست داشتیم در این پنج سال مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی حداقل یک بار اجازه داشت در دیداری مسائل را با آقای رییس‌ جمهور مطرح می‌کردیم که متأسفانه مکرر درخواست داشتیم و تا حالا موفق نشده‌ایم.

وی با بیان اینکه ما همه داخل یک کشتی هستیم و دشمن واحدی به نام امریکا داریم که خواسته‌های او قابل برآورده کردن نیست، افزود: او می‌خواهد ما موشک نداشته باشیم تا بتواند به ما حمله کند و مثل «یمن» دانش‌آموزانمان را بکشد و نتوانیم از خودمان دفاع کنیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی این موضوع را قابل مذاکره ندانست و گفت: می توان این شرایط که تبدیل به تهدید شده است را به فرصت تبدیل کرد تا بهترین کارهایی که انجام نشده را بتوانیم انجام دهیم.

حجت‌الاسلام عبادی مطرح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی خیلی محکم‌تر انجام شود و اگر چه قبلا نیز بوده اما قانع‌ کننده نبوده است، ارتباط و صمیمت احزابی که درون نظام هستند باید بیشتر شود چراکه این ها بال‌های نظام هستند و باید با وحدت پیش برویم.

اگر وحدت داشته باشیم یقینا موفق خواهیم بود

وی با بیان اینکه شرایط جهانی به سمتی پیش رفته است که اگر ما درون کشور وحدت داشته باشیم یقینا موفق خواهیم بود و ترامپ شکست می‌خورد، عنوان کرد: امروز ادبیات آنها در مقابل ما تغییر کرده است چرا که 12 پیش شرط برای مذاکره داشتند و امروز می‌گویند حاضریم بدون شرط مذاکره کنیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان‌ جنوبی تبیین کرد: آنها چون می‌بینند که در دنیا تنها شده‌اند و تصورشان این بود که با اقدامات آنها داخل ایران کلی بهم بریزد، این اتفاق افتاده است.

حجت‌الاسلام عبادی در پایان خاطر نشان کرد: اگر این وحدت را داشته باشیم و درست عمل کنیم امریکایی‌ها عقب‌ نشینی‌های فراوانی خواهند داشت و این را خواهیم دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار