بطحایی:

آموزش و پرورش به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس است

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست آموزش و پرورش بر توسعه مهارت‌آموزی است و در این رابطه خانواده‌ها و دستگاه‌های مختلف نقش مهم و اثرگذاری دارند.
کد خبر: ۳۰۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ - 13August 2018

آموزش و پرورش به دنبال توسعه مهارت‌آموزی در مدارس استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «سیدمحمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در یازدهمین دوره لیگ علمی بین‌المللی پیشگامان ایران اسلامی (پایا) با اشاره به اینکه مدرسه محلی برای تمرین زندگی است، اظهار داشت: یکی از اهداف ما در آموزش و پرورش این است که نقش آفرینان و مسئولان آینده جامعه در کارگاهی به نام مدرسه، تمرین کنند.

وی فلسفه وجودی مدرسه را ارائه آموزش‌های عمومی برای تمرین زندگی دانست و گفت: ما در مدرسه باید به کودکان و نوجوانان، دانش‌ها و مهارت‌هایی را بیاموزیم که در آینده به آن نیاز دارند و با این موضوع فاصله داریم؛ متاسفانه احساس رضایتمندی دانش آموزان در مدارس کاهش یافته است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش رضایت، عدم ارائه برنامه‌های تربیتی و پرورشی صحیح و مطلوب است. ما باید اقداماتی را انجام بدهیم تا دانش آموزان از حضور در مدرسه ناراحت نباشند و به هنگام حضور در کلاس‌ها شور و نشاط داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مدارس باید به محل برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات گروهی تبدیل شود. این جشنواره‌ها و مسابقات ثمرات بسیاری برای دانش آموزان به همراه خواهد داشت. دانش آموزان صبور بودن و مدارا کردن را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: از مهر ماه سال جاری دیگر به هیچ عنوان مسابقات فردی در مدارس برگزار نخواهد شد، چرا که مسابقات گروهی برای ما مهم است.

بطحایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برخی از خانواده‌ها بر این باور هستند که خانواده‌ای موفق است که کتاب بیشتری به فرزندانشان بدهد و یا اینکه آزمون‌های بیشتری برگزار کند. آموزش و پرورش در کنار خانواده‌ها باید بتواند مسیر را برای یادگیری دانش آموزان هموار سازد. سیاست آموزش و پرورش بر توسعه مهارت آموزی است و در این رابطه خانواده‌ها و دستگاه‌های مختلف نقش مهم و اثرگذاری دارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار