مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

تپه نورالشهداء گرگان یک قطب گردشگری، مذهبی است

سرهنگ «مسعود جمشیدی» گفت: حضور مسافرین و گردشگران در یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهداء گرگان می‌تواند این مکان را به یک قطب گردشگری مذهبی تبدیل کند.
کد خبر: ۳۰۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ - 13August 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان با  «ابراهیم کریمی» مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان دیدار و گفتگو کرد.

تپه نورالشهداء گرگان می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری مذهبی استان مورد بهره‌برداری فرهنگی قرار گیرد

 در این دیدار سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: از اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس انتظار است که به عنوان متولیان اصلی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان گلستان، در امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس خودشان را سهیم و مسئول بدانند و از آنجایی که میراث فرهنگی به عنوان متولی حفظ و تقویت میراث گرانبهای ملی، تاریخی و فرهنگی کشور است؛ دفاع مقدس نیز به عنوان یک میراث ارزشمند و گرانقدر، نیاز به حفظ دارد تا به بهترین سبک و روش ممکن به نسل آینده منتقل شود.

وی افزود: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نظر دارد در زمینه حفظ و نگهداری بهینه اسناد و مدارک و آثار ارزشمند به جا مانده از دوران پر افتخار حماسه دفاع مقدس، از تجربیات علمی و عملی اداره کل میراث فرهنگی بهره گیری کند.

سرهنگ جمشیدی گفت: توقع مجموعه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، فرماندهان نیروهای مسلح و شخص حضرت آقا این است که آثار و ارزش های دفاع مقدس نه تحریف شود و نه به فراموشی سپرده شود، لذا ضمن بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجموعه میراث فرهنگی استان انشاءالله کاری کنیم که آیندگان بر ما خرده نگیرند و بتوانیم میراث ارزشمند ایثار، شهادت و دفاع مقدس را تبیین، تدوین و به نسل آینده منتقل کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان بیان داشت: حضور زائران، مسافرین و گردشگران در یادمان شهدای گمنام تپه نورالشهدا می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری مذهبی استان مورد بهره‌برداری عظیم فرهنگی قرار گیرد و یکی از مطالبات اصلی جامعه بزرگ ایثارگری استان ساخت و بهره برداری از مرکز فرهنگی دفاع مقدس است که نیاز به مساعدت و همکاری ویژه همه دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیران محترم استان را دارد.

در ادامه «ابراهیم کریمی» مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اظهار داشت: بنده به عنوان یک بسیجی و کسی که دفاع مقدس را تجربه و لمس کرده است، تمام توان خود را برای همکاری در راستای ماموریت های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام خواهم داشت و انشاءالله با بازدیدی که در آینده نزدیک از تپه نور الشهدا و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خواهیم داشت بتوانیم این مکان را به عنوان یک قطب فرهنگی، گردشگری، مذهبی در استان معرفی کنیم.

تپه نورالشهداء گرگان می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری مذهبی استان مورد بهره‌برداری فرهنگی قرار گیرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار