امیر گرامی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» به تصویب نهایی رسید

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از تصویب نهایی «آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸ - 13August 2018

«آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» به تصویب نهایی رسیدامیر سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در حاشیه شانزدهمین جلسه شورای هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، درباره کلیات این جلسه اظهار داشت: کلیات «آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» در بهمن‌ماه سال گذشته توسط هیأت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصویب شده بود و نیاز بود که جزئیات آن نیز بررسی شود، که امروز نمایندگان تام‌الاختیار هیأت امنا جزئیات این آیین‌نامه را مورد بحث و بررسی قرار دادند و در نهایت به تصویب نهایی رساندند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون آیین‌نامه منسجمی در حوزه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس وجود نداشت، گفت: این آیین‌نامه بر اساس اساس‌نامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه شده است. بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در تدوین این آیین‌نامه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤولان تخصصی و نظامی دفاع مقدس و افرادی که در ساختارها و طرح و برنامه‌ها اشراف دارند، کمک گرفته و این آیین‌نامه را تدوین کرده است.

امیر گرامی با بیان اینکه «آیین‌نامه نظارت بر تولید و نشر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس» بر محور فرامین و تدابیر فرمانده معظم کل قوا تهیه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیده کرده‌اند که نباید تاریخ دفاع مقدس دچار تحریف و انحراف شود، لذا می‌بایست کتاب‌هایی که در خصوص دفاع مقدس نوشته و منتشر می‌شود، بدون تحریف و اغراق به نسل‌هایی که دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند، منتقل شود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: این آیین‌نامه صرفا منحصر به آثاری که در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود محدود نمی‌شود؛ بلکه آثاری را که در حوزه جبهه مقاومت منتشر می‌شود، نیز در برمی‌گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس قبل از تصویب این آیین‌نامه با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آثاری که در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شد، نظارت داشت، افزود: خوشبختانه با تصویب این آیین‌نامه نظارت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر آثار تولید در حوزه دفاع مقدس دقیق‌تر و منسجم‌تر خواهد شد تا تاریخ دفاع مقدس بدون اغراق و تحریف به نسل‌های بعدی منتقل شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار