رئیس اداره بهداشت آجا:

تولیدکنندگان داخلی تجهیزات پزشکی توانایی بالایی دارند

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان ارتش گفت: تولیدکنندگان تجهیزات و خدمات پزشکی داخل کشور از توانایی و دانش علمی بسیار بالایی در حوزه بهداشت و درمان برخوردار هستند.
کد خبر: ۳۰۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ - 13August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، امیر دریاداردوم پزشک «مصطفی مداح» روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نخستین همایش آشنایی با کالاهای فناورانه ایرانی سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی آجا برگزار شد، در گفت‌وگویی اظهار داشت: این همایش در راستای نامگذاری سال جاری از سوی فرمانده کل قوا با عنوان سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی توسط حوزه بهداشت و درمان ارتش برگزار شد و هدف آن حضور شرکت های تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی و بخش های جانبی برای ارایه آخرین دستاورد تجهیزات ایرانی و ارتقای تولیدات پزشکی است.

وی گفت: این همایش فرصتی ایجاد کرد تا تولیدکنندگان، نسبت به برنامه ریزی و طراحی برای ارتقای سطح کمی و کیفی کالای خود تصمیمات مطلوبی اتخاذ کنند.

مداح در خصوص تشخیص استاندارد کالاهای پزشکی گفت: تائیدیه کیفیت و نظارت بر توزیع کالاهای پزشکی بر اساس تصمیمات و استانداردهایی است که از سوی وزارت بهداشت اتخاذ می شود؛ چراکه تمام تولیدات در حوزه بهداشت و درمان رابطه مستقیم با حیات مردم دارد و از این رو تصمیم گیرنده نهایی برای تولید کالاها و تجهیزات پزشکی مرغوب این وزارتخانه است.

رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان آجا نسبت به تاثیرات نرخ ارز بر تولید و توزیع تجهیزات پزشکی در داخل کشور اظهار داشت: این همایش فرصتی بسیار مغتنم به وجود آورد تا شرکت کنندگان توانایی های خود را ارائه دهند و دانشمندان و مبتکران جوان با توجه به نمونه کالاها و خدمات ابداعی خود شناسایی شوند و برهمین اساس در حوزه بهداشت و درمان شرط نخست استفاده از کالاهایی است که بیمار بتواند به راحتی آنها را دریافت کند و در فضایی که کشور در تحریم اقتصادی بسر می برد، نیاز است از این فرصت ها برای بهبود وضعیت سلامت بیماران استفاده و گام های عملی مفیدتری برداشته شود.

مداح ادامه داد: همایش آشنایی با کالاهای فناورانه ایرانی سلامت تلاش کرد شناخت علمی و دقیق و مقایسه ای بین کالاهای تولید داخلی و کالاهایی راکه تا پیش از این در مراکز بهداشتی و درمانی استفاده می شود، به مخاطبان و هم صنفی های آنان ارایه دهد.

حضور 25 شرکت تولیدکننده تجهیزات پزشکی در همایش

معاون درمان اداره بهداشت و درمان آجا نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: نیروهای مسلح ارتش جمهوری اسلامی ایران سیاستگذار و حافظ امور بهداشت و درمان نیروهای تحت امر خود است و بر این اساس این همایش طی دو روز 21 و 22 مرداد ماه و با حضور 25 شرکت تولیدکننده تجهیزات و خدمات پزشکی داخل کشور از سوی دانشگاه علوم پزشکی ارتش برگزار شد.

دکتر محمد افشار اردلان با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه تجهیزات تولیدی و آخرین دستاوردهای تجهیزات پزشکی توسط شرکت کنندگان برپا شده است، افزود: متخصصان بخش بهداشت و درمان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این فرصت پیش آمده ضمن آشنایی با آخرین تولیدات فناورانه در حوزه سلامت با دغدغه ها و چالش های پیش روی فعالان این حوزه به ویژه در فضای تحریم های ارزی صورت گرفته نیز آشنا شدند.

شرکت کنندگان در سمینار آشنایی با تجهیزات پزشکی و معرفی کالاهای فناورانه ایرانی سلامت در مدت دو روز در دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن ارایه هشت سخنرانی در چهار پنل تخصصی و با حضور کارشناسان در این حوزه، تلاش کردند کالاها و تولیدات داخلی خود را در حوزه سلامت ارائه کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها