سردار کارگر اعلام کرد؛

آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تبیین نقش‌ جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آمادگی این بنیاد را برای تبیین نقش‌ جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی اعلام کرد.
کد خبر: ۳۰۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶ - 13August 2018

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست اعضای کمیسیون مرکزی امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با حضور «ترشیزی» مدیرکل امور ایثارگران وزارت جهاد سازندگی، «گلی» مشاور وزیر جهاد سازندگی در امور ایثارگران، «ورشایی» فرمانده ستاد مرکزی مهندسی جنگ جهاد، «موحدخواه» فرمانده قرارگاه مهندسی نجف جنگ جهاد و «شمایلی» فرمانده قرارگاه مهندسی کربلای جنگ جهاد با سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز (دوشنبه 22 مردادماه) در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست با اشاره به اینکه باید نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس به خوبی به مردم نشان داده شود، اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و راهیان نور بهترین فرصت برای نشان دادن نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس هستند.

آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تبیین نقش‌ جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی

وی با بیان اینکه سالیانه شش میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید می‌کنند، افزود: حدود 80 درصد از زائران کاروان‌های راهیان نور جوانان 15 تا 30 ساله هستند و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای راهیان نور برای نشان دادن نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بنیاد آمادگی خود را برای تبیین نقش‌ جهاد سازندگی در دفاع مقدس اعلام می‌کند؛ لذا شما باید با قدرت وارد میدان شوید و نقشی را که جهاد سازندگی در دفاع مقدس داشته است به مردم اعلام کنید.

سردار کارگر در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 15 موزه دفاع مقدس در کشور فعال هستند، تاکید کرد: باید از امکانات و ظرفیت این موزه‌ها در راستای معرفی نقش جهاد سازندگی استفاده کنید؛ بنا بر این تجهیزات جنگی که از زمان دفاع مقدس به جامانده را به موزه‌ها منتقل کنید تا مردم از آن‌ها بازدید کنند.

وی با اشاره به تدریس دو واحد درسی دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور گفت: در این کتاب باید به نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس اشاره شود و اگر در کتاب‌ها به نقش جهاد سازندگی اشاره شده است، باید بر این نقش تاکید شود؛ همچنین سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در خصوص تبیین نقش جهاد سازندگی در دفاع مقدس در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام کند.

آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تبیین نقش‌ جهاد سازندگی در جنگ تحمیلی

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: کتاب‌هایی که برای ممیزی به سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس می‌آید و به موضوع جهاد اشاره دارد، باید توسط پیشکسوتان جهاد سازندگی نیز خوانده و سپس تایید شود تا از تحریف آن‌ها جلوگیری به عمل آید.

سردار کارگر با اشاره به اسناد به جای مانده جهاد سازندگی از زمان دفاع مقدس گفت: برای اینکه این اسناد از بین  نرود، توصیه می‌کنیم یک نسخه از آن‌ها به سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس تحویل داده شود.

در ادامه این نشست، «ترشیزی» مدیر کل امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی در خصوص فعالیت‌های امور ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: خوشبختانه ما در حوزه اسناد و محتوا غنی هستیم و تا کنون سه میلیون سند در حوزه دفاع مقدس ذخیره‌سازی شده است.

وی ادامه داد: 40 عنوان کتاب در دستور کار داریم که چندین عنوان آن در خصوص قرارگاه نجف و قرارگاه حمزه به پایان رسیده است؛ همچنین 250 راوی تعلیم داده شده‌اند و تربیت روایان جوان را در دستور کار داریم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها