مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان:

کانون های فرهنگی، هنری مساجد فعال شوند

«رضا زینی وند» گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان 24 هزار پایگاه فعال در سراسر کشور باید فعال شوند، چرا که مساجد مرکز رشد اخلاقی و معنوی هستند.
کد خبر: ۳۰۴۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ - 13August 2018

کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال شوندبه گزارش دفاع پرس از خرم‌آباد، «رضا زینی ‌وند» مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت امامت و ولایت که در دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزار شد، اظهار داشت: غدیر عزت و اقتدار شیعه است و محور این عزت نیز امامت است، غدیر ندا و پیام رسول خدا به بشریت، هم برای تکمیل دین خدا و هم تکامل جامعه بشری است و گرامیداشت ایام و اعیاد غدیر و دهه ولایت به نوعی دریافت پیام الهی و لبیک به ندای رسول الله و اهمیت و جایگاه این روز است.

وی با بیان اینکه حضرت رسول (ص) محور وحدت همه مسلمین و بشریت است؛ افزود: ندای پیامبر اکرم (ص) برای همه بشر است و لبیک به آن وظیفه هر انسان آزاده‌ای به ویژه مسلمانان است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، غدیر را نقطه عطفی در تاریخ بشریت دانست و عنوان کرد: غدیر به لحاظ اعتقادی محور وحدت است و هر انسان کمال گرایی گمشده خود را در غدیر و واقعه غدیر پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه غدیر از شعائر اسلامی ماست، بیان کرد: غدیر واقعه‌ای است که منشا تحول و دگرگونی در جامعه است و چراغ و نمادی است که در مسیر زندگانی با نگاه کردن به آن راه کمال را می‌جوییم.

زینی ‌وند گفت: حکومت سالیان سال از دامن شیعه برچیده شد و با استقرار نظام جمهوری اسلامی این حکومت دوباره به دامان شیعه برگشت و امروز این فرصت خوبی است که ما به ندای رسول لبیک بگوییم و این ایام را به نحو شایسته‌ای گرامی بداریم و هم در ترویج فرهنگ غدیر تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: شعار محوری غدیر در دهه ولایت و امامت امسال لبیک یا رسول الله است و برنامه‌هایی برای این ایام به صورت سراسری تدوین شده و یکی از این برنامه‌ها تقارن این دهه با هفته دولت است که با توجه به شرایط کشور می‌‍طلبد که در دهه ولایت برنامه‌های هفته دولت را با تعامل و هماهنگی پر رنگ تر برگزار کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اعتقاد و علاقه قلبی مردم به برگزاری دعای عرفه، خاطر نشان کرد: از این فرصت می‌توان در دهه ولایت به خوبی استفاده کرد، میلاد امام هادی (ع) و میلاد امام موسی کاظم (ع) و دو عید قربان و غدیر را داریم که جلوه خاصی را به برنامه‌های این دهه خواهند داد.

وی اظهار داشت: در طول دهه ولایت و امامت برنامه‌ای تدوین شده و مهمترین و محوری ترین برنامه جشن متمرکز دهه ولایت در شب قبل از روز غدیر است که تلاش می‌شود جشن باشکوهی برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: سیاست اصلی امسال در بنیاد بین المللی غدیر جلب مشارکت حداکثری مردم است، مردم باید سهم بیشتری در مسئولیت‌ها داشته باشند و باید سهم بیشتری را در آن به جوانان و بانوان اختصاص دهیم.

وی افزود: عمومیت بخشیدن به واقعه غدیر در بین عموم مردم همچون روزهای تاسوعا، عاشورا و نیمه شعبان بسیار اهمیت دارد و باید به سمتی برویم که برپایی جشن غدیر در بین مردم به صورت خود جوش انجام شود. ترکیب برنامه‌ها با محوریت فرهنگ سازی آداب غدیر، پایبندی به سیاست‌های نظام و مطرح کردن امام علی (ع)  به عنوان محور وحدت، از اهداف ماست ماست.

زینی وند خاطر نشان کرد: جلب مشارکت مردم و اطعام به همسایگان به صورت خود جوش در محلات در دستور کار باید قرار گیرد، راهپیمایی و اجتماع بزرگ غدیر در سطح شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقه بزرگ غدیر توسط صدا و سیما، تصریح کرد: کمپین سپاس و تشکر از رسول الله به خاطر هدیه غدیر به بشریت از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: استانداری، اتاق‌های بازرگانی نیز باید در تعامل برای برگزاری مناسب این برنامه‌ها باشند و کانون‌های فرهنگی مساجد به عنوان 24 هزار پایگاه فعال در سراسر کشور با توجه به وجود دو میلیون نفر در این کانون‌ها باید فعال شوند، چرا که مساجد مرکز رشد اخلاقی و معنوی هستند و بهداشت و درمان نیز در روز عید غدیر ویزیت رایگان در نماز جمعه داشته باشد، سازمان تبلیغات هم هیئت‌ها را باید برای برنامه‌های این دهه فعال کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها