یادداشت/

چرا جنگ نخواهد شد؟

آمریکایی‌ها به خوبی دریافته‌اند که جنگ با ایران امکان‌پذیر نیست و هر بار هم که کسی در گوشه‌ای از این کشور سخن از جنگ با ایران به میان می‌آورد، نظامیان آمریکایی به شدت مخالفت می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰ - 14August 2018

جنگ نخواهد شدگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس – محمدحسن جعفری؛ فرمانده معظم کل قوا روز گذشته در دیدار اقشار مختلف مردم به صراحت اعلام فرمودند که جنگ نخواهد شد و دلیل آن را اینگونه بیان کردند که اولاً ایران آغازکننده جنگی نخواهد بود و ثانیاً آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر جنگی را آغاز کنند، صد درصد به ضررشان تمام خواهد شد؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران ثابت کرده‌اند به هر متعرضی، ضربه‌ی بزرگتری وارد خواهند کرد.

جدای از اینکه روی سخن فرمانده معظم کل قوا با آمریکایی‌ها و ترسوهای داخلی است، اما ابتدا سوال این است که چرا فرمانده معظم کل قوا طرف جنگ را آمریکا می‌دانند و رژیم صهیونیستی یا عربستان سعودی را مورد خطاب قرار نمی‌دهند؟

در این رابطه باید گفت که رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بدون حمایت تجهیزاتی و سیاسی آمریکا، توان رویارویی با ما را به هیچ وجه نخواهند داشت؛ پس در نهایت طرف جنگ باز هم آمریکا خواهد بود.

و نکته دوم این است که رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت در فلسطین و لبنان درمانده و عربستان سعودی نیز در باتلاق یمن گرفتار شده است؛ پس این دو رژیم که توان رویارویی با دو نیروی نظامی نه چندان گسترده را ندارند، قطعاً نمی‌توانند در برابر قدرت بزرگ نظامی غرب آسیا که توان نظامی خود را نه به صورت عاریه‌ای بلکه مردم‌پایه و با اتکا به توان داخلی به دست آورده است، بایستند.

ضمن اینکه رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی در عراق و سوریه و در جریان داعش از نیروهای مقاومت شکست سنگینی را متحمل شدند و به عبارت دیگر در میدان نبرد نیز آزموده‌اند که توان ایستادگی در برابر محور مقاومت و ایران اسلامی را ندارند.

اما موضوع دوم واکاوی این بخش از سخن فرمانده معظم کل قواست که جنگ به ضرر آمریکاست.

آمریکایی‌ها پیشتر سابقه رویارویی نظامی با جمهوری اسلامی ایران را داشته‌اند که جز شکست، چیزی عایدشان نشده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی به ماجرای طبس اشاره فرمودند که در طوفان شن گرفتار شدند و به بیان رهبری خود را نجس کردند و برگشتند. آنان در اواخر جنگ تحمیلی نیز در خلیج فارس، جبهه جدیدی را علیه ما گشودند که نه تنها نتوانستند مانع صدور نفت ما بشوند، بلکه عبور و مرور نفتکش‌های آنان و حامیان صدام نیز به خطر افتاد. باید توجه داشت که این موارد مربوط به دوره‌ای است که ایران به لحاظ توان نظامی در حداقل‌ترین سطح پس از انقلاب اسلامی بود و تکیه‌اش بر جوانان باانگیزه‌ای بود که در میدان نبرد از جان خود می‌گذشتند؛ همان‌هایی که ادامه‌دهندگان راهشان، در جریان دفاع از حرم نمایش‌هایی از ایثار و فداکاری را به اجرا گذاشتند.

اما امروز توان نظامی ایران اسلامی بسیار افزایش پیدا کرده و نیروهای مسلح سناریوهای مختلفی را برای نبردهای احتمالی از جمله نبرد با آمریکا طراحی کرده‌اند.

مشهودترین توان نظامی ایران، «موشک» است. موشک‌های زمین به زمین (بالستیک) نقطه‌زن کوتاه‌برد با هدف انهدام مواضع آمریکا در منطقه از جمله پایگاه‌های این کشور طراحی شده و به تولید انبوه رسیده است.

دومین توان مشهود نظامی ما که آمریکایی‌ها را از گذشته به هراس انداخته است، «شناورهای تندرو» سپاه در خلیج فارس است. امروزه صنعت دفاعی کشورمان به بالاترین سطح از این فناوری نظامی دست پیدا کرده و از آنجایی که شناورهای تندرو متکی بر نیروی انسانی باانگیزه، شجاع و ورزیده است، نیروهای مسلح کشورمان به خوبی می‌توانند از آن بهره جویند.

انواع شناورهای تندرو با هدف مقابله با ناوهای آمریکایی و نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس طراحی و تولید شده است. چند سال گذشته نیروی دریایی سپاه در رزمایشی، با همین شناورها به ناو ماکت هواپیمابر آمریکایی ضربه سختی وارد ساخت تا این پیام را برای آمریکایی‌ها صادر کند که این شناورها برای نبرد با شما آماده‌اند.

در رزمایش اخیر سپاه در خلیج فارس نیز که با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، توان موشکی و شناوری ایران به نمایش گذاشته شد و این رزمایش بازتاب زیادی در رسانه‌های آمریکایی و غربی داشت. ضمن اینکه گفته می‌شود در این رزمایش گوشه‌ای از خلاقیت‌های سپاه در نبرد احتمالی موشکی-دریایی با آمریکا نشان داده شد.

طراحی «نبرد با آمریکا در خلیج فارس» یک سناریوی محتمل است که جمهوری اسلامی ایران از 4 دهه پیش برای آن برنامه‌ریزی کرده و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

در کنار این سناریو، سناریوهای دیگری نیز طراحی شده است. یکی دیگر از این سناریوهای آشکار که بارها نیز توسط فرماندهان نیروهای مسلح اعلام شده این است که هر جنگی در منطقه از سوی آمریکا علیه ایران انجام بگیرد، پاسخ آن را رژیم صهیونیستی دریافت خواهد کرد؛ یعنی دامنه جنگ به سرزمین‌های اشغالی کشانده خواهد شد و ایران با استفاده از نیروی قدس و نیروهای مقاومت و همچنین توان موشکی می‌تواند از نزدیک و دور این رژیم را مورد حمله و ضربه اساسی قرار بدهد، به گونه‌ای که نابودی این رژیم را رقم بزند.

بدون شک نیروهای آمریکایی در منطقه تلاش دارند توان تسلیحاتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را رصد کنند و تاکنون نیز به خوبی دریافته‌اند که هزینه جنگ با ایران برایشان سنگین خواهد بود و به این دلیل است که هر بار سیاسیون آمریکا، موضوع جنگ را مطرح کرده‌اند، در ابتدا با مخالفت شدید نظامیانشان مواجه شد‌ه‌اند و اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند «جنگ نخواهد شد» تنها تحلیل و یا دریافت اطلاعات از توان دفاعی کشورمان نیست، بلکه از درون آمریکایی‌ها اخباری نه چندان پنهان به دست آمده که آمریکایی‌ها از نبرد با ایران هراس دارند و هرگز چنین خطایی را مرتکب نمی‌شوند.

اما همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان دیروز اشاره فرمودند، آنان از راه‌های دیگر به دنبال ضربه زدن به کشورمان هستند و باید هوشیار بود که راه‌های نفوذ آنان را در عرصه‌های امنیتی بست.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها