وقتی شهید بهشتی با لهجه انگلیسی صحبت می‌کند

اول آقای بهشتی و بعد دیگران به تناسب موضوع جواب می‌دادند و آقای بهشتی به زبان انگلیسی لهجه‌دار می‌گفت: «نکست کوسچن»، next question، سؤال بعدی.
کد خبر: ۳۰۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ - 14August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در مجالس اول و دوم حضور مؤثری داشت و نائب‌رئیسی مجلس را نیز بر عهده داشت. وی قبل از انقلاب نیز فعالیت زیادی علیه رژیم پهلوی داشت و اساسنامه و برنامه‌ای را برای مبارزه با رژیم پهلوی تدوین کرده بود که برنامه‌ای بسیار مترقی و ساماندهی‌شده بود. ایشان در کتاب خاطراتش دباره شهید بهشتی می‌نویسد:

یکی از اقدامات بجا و مفید مبارزان در اوایل بهمن 1357، تحصن در دانشگاه تهران بود که گمان می‌کنم آقای ربانی شیرازی پیشنهاد کرده بود.... یک روز هم آقای بهشتی یک مصاحبه بین‌المللی گذاشت. محل مصاحبه سالن باشگاه دانشگاه تهران (زیر دانشکده حقوق) بود. سری به آنجا زدم. آقای بهشتی یک میز (به اصطلاح فرنگی: پانل) به گنجایش پنج نفر گذاشته بود و خودش مثل شیر وسط نشسته بود. به نظرم یک طرفش هم آقایان منتظری و ربانی شیرازی و طرف دیگرش باهنر و آقای اخوی بودند. مترجم آن‌ها هم دکتر طاهره صفارزاده بود.

موضوع مصاحبه نوعا تحصن و تئوری و هدف از حرکت انقلابی و مانند این‌ها بود که اول آقای بهشتی و بعد دیگران به تناسب موضوع جواب می‌دادند و آقای بهشتی به زبان انگلیسی لهجه‌دار می‌گفت: «نکست کوسچن»، next question، سؤال بعدی. روی هم رفته این مصاحبۀ علنی عمومی در آن روزها، دلیلی بر اعتماد به نفس انقلاب و انقلابیون و ضعف دستگاه امنیتی بود.

برگرفته از کتاب خاطرات آیت الله سید محمد خامنه‌ای، تدوین جواد کامور بخشایش و جواد عربانی، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ج. اول، 1392، ص. 332 و 333.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار