دیدار بولتون با سفیر ترکیه درباره کشیش آمریکایی

کاخ سفید از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با سفیر ترکیه برای مذاکره درباره کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه خبر داده است.
کد خبر: ۳۰۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳ - 14August 2018

دیدار بولتون با سفیر ترکیه درباره کشیش آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از رویترز، کاخ سفید اعلام کرد: جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه با سفیر ترکیه در آمریکا دیدار و درباره بازداشت «آندرو برانسون» کشیش آمریکایی در ترکیه گفت‌وگو کرده‌اند.

سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد: به درخواست سفیر ترکیه، جان بولتون با سردار قلیچ در کاخ سفید دیدار کرده است. آن‌ها درباره ادامه بازداشت آندرو برانسون کشیش آمریکایی و روابط آنکارا و واشنگتن صحبت کردند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که هیچ ضرب‌‌الاجلی برای آزادی برانسون تعیین نشده است. این مساله مغایر با آن چیزی است که در برخی رسانه‌های خبری منتشر شده است.

«جی سکولو» وکیل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این‌باره گفت: واقعیت این است که مذاکرات بین 2 کشور در ارتباط با بازگرداندن برانسون مثبت است.

یک هیأت ترکیه‌ای که به تازگی از واشنگتن بازگشته است، نتوانسته است به پیشرفت محسوسی در خصوص پرونده برانسون و بهبود روابط بین 2 کشور دست یابد.

واشنگتن پیش از این تحریم‌هایی را علیه 2 وزیر ترکیه به خاطر پرونده اندرو برانسون کشیش آمریکایی که در ترکیه به اتهام فعالیت‌های تروریستی محاکمه شده است، اعمال کرده و این مساله موجب تشدید تنش در روابط 2 کشور شده است.

دادگاهی در ترکیه در ماه جولای این کشیش آمریکایی را پس از 2 سال بازداشت موقت، به 35 سال حبس محکوم کرده است.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار