سردار رضایی عنوان کرد؛

مبارزه مشترک با قاچاق کالا توسط ایران و عراق

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: در خصوص همکاری‌های اطلاعاتی و مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و عراق به امضا رسید.
کد خبر: ۳۰۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ - 14August 2018

مبارزه مشترک با قاچاق کالا توسط ایران و عراقبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرزبانی جمهوری عراق اظهار داشت: در راستای معاهدات ایران و عراق، مرزبانی دو کشور هر ساله نشست‌ها و اجلاس‌هایی را برگزار می‌کنند.

وی افزود: بیش از یک هزار و 400 کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور ایران و عراق، اهمیت اجلاس مرزی این دو کشور را نشان می‌دهد.

سردار رضایی بیان داشت: نشست کنونی، هفتمین نشست است. در نشست‌های قبلی توافق‌های خوبی در خصوص تبادل تجربیات، انجام تمرینات و گشت‌های مشترک صورت گرفت که آن توافق‌ها به اجرا رسید و خوشبختانه امروز کمترین مشکل را در مرز با عراق داریم.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید، گفت: مفاد این تفاهم‌نامه در خصوص انتقال تجربیات، همکاری‌های اطلاعاتی، مبارزه با قاچاق موادمخدر و کالا و... است.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه سه ضلعی آمریکایی، عبری و تکفیری، فتنه بزرگی را علیه عراق در منطقه به راه انداخت، گفت: مردم عراق با وحدت و انسجام توانستند بر داعش پیروز شوند.

سردار رضایی با اشاره به حوادث تروریستی که در مرزهای شمال‌غرب کشور به وقوع پیوسته است، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته مرزبانی عراق، بخشی از نیروهای خود را به آن منطقه منتقل خواهد کرد تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود. امیدواریم با تقویت امنیت مرزهای شمال‌غرب کشور تا سال آینده شاهد وضعیت خوبی باشیم.

وی با اشاره به سرقت‌های دریایی و مشکلات صیادان گفت: هماهنگی‌های خوبی صورت گرفته تا این مشکلات مرتفع و گشت‌ها و رزمایش مشترک انجام شود.

سردار رضایی تصریح کرد: ایران و عراق فرهنگ، دین و منافع مشترکی دارند. قرار در بهار سال آینده، مسابقه فرهنگی و ورزشی در شهر سلیمانیه عراق برگزار شود.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه پیش بینی می‌شود در مراسم اربعین حسینی امسال حدود 4 میلیون نفر در بازه زمانی 20 روزه از مرزهای کشور تردد کنند، اظهار داشت: هماهنگی‌های خوبی در جهت تسهیل رفت و آمد و امنیت زائرین حسینی صورت گرفته است. مرزهای چذابه، شلمچه و مهران پذیران زائران اربعین حسینی خواهد بود و اگر کشور عراق موافقت کند، مرز خسروی نیز به روی زائران باز خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار