مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از «هنر» برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس

سرهنگ «مسعود جمشیدی» گفت: حوزه هنری می‌توانند زبان گویایی باشد که با استفاده از هنر و شعر، فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار، شهادت و دفاع مقدس را به خوبی تبیین، تدوین و حفظ کرده و به نسل‌های آینده انتقال دهد.
کد خبر: ۳۰۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰ - 14August 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، «نقی محمد نژاد» رییس حوزه هنری استان گلستان با سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان دیدار و گفتگو کرد.

حوزه هنری می تواند در قالب هنر و شعر، فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان گویا کند

 در ابتدای این دیدار سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: تاکنون تعاملات بسیار ارزشمندی بین اداره کل حفظ آثار و حوزه هنری استان برقرار بوده و با هم افزایی؛ اقدامات و برنامه های بسیار خوبی اجرایی شده است و قطعا این همدلی، همراهی و هم افزایی بین نهادهای فرهنگی و هنری و نیروهای مسلح، از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: حوزه هنری می‌توانند زبان گویایی باشد که با استفاده از هنر و شعر، فرهنگ غنی و ارزشمند ایثار، شهادت و دفاع مقدس را به خوبی تبیین، تدوین و حفظ کرده و به نسل‌های آینده انتقال دهد.

سرهنگ جمشیدی گفت: اداره کل حفظ آثار در راستای منویات گوهربار مقام معظم رهبری، گویا کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را در دستور کار دارد و در این راه از همراهی و همکاری های همه مدیران دلسوز و دستگاه‌های فرهنگی هنری نیز بهره گیری خواهیم کرد و در نظر داریم دامنه همکاری موجود را گسترش دهید.

وی بیان داشت: اداره کل حفظ آثار از هر نوع همکاری، تعامل، مشورت و همفکری حوزه هنری استقبال خواهد کرد تا بتوانیم با بهره گیری از ظرفیت های حوزه هنری و توانمندی‌های موجود بیش از پیش اقدامات خوب، موثر و ماندگاری را اجرایی کنیم.

در ادامه «نقی محمد نژاد» رییس حوزه هنری استان گلستان گفت: تاکنون همکاری های خوبی داشتیم و ان شاءالله بتوانیم بر اساس فرامین مقام معظم رهبری دامنه این همکاری‌ها و تعاملات را گسترش دهیم؛ چرا که طبق منویات معظم اله وظیفه داریم تا جایی که امکان دارد در احیای حفظ و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس تلاش کنیم و همه ما نسبت به آن دوران و جانفشانی‌های ایثارگران مدیون هستیم.

وی افزود: حوزه هنری پتانسیل‌های خوبی دارد که مهمترین آن سیاست های مقام معظم رهبری در این حوزه است و ادبیات پایداری، آموزش و توانمند سازی، تولید آثار ادبی و چاپ کتاب، تولید آثار فیلم و تحلیل فیلم، تولید و اجرای تئاترهای خیابانی و صحنه ای و نمایشنامه از مهمترین شاخصه های حوزه هنری است.

در پایان مقرر شد کارشناسان دو مجموعه، نشست های مشترکی را در راستای به کارگیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود داشته باشند و تفاهم‌نامه ای حول محور همکاری های مشترک تدوین شده و کارها عملیاتی شود.

حوزه هنری می تواند در قالب هنر و شعر، فرهنگ دفاع مقدس را برای نسل جوان گویا کند

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار