سردار رضایی در جمع خبرنگاران عنوان کرد؛

اشراف پلیس بر مرزهای کشور با استفاده از پهپاد و دوربین

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با سیستم فنی، پهپادی و دوربین‌های پیشرفته به طور شبانه‌روز با توجه به فوتوگرافی‌های مختلف از مرزهای دریایی و خشکی محافظت می‌کنیم.
کد خبر: ۳۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰ - 14August 2018

اشراف پلیس بر مرزهای کشور با استفاده از پهپاد و دوربینبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرزبانی جمهوری عراق در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب که اشرافیت مرزبانی در مرزها بالاست، اظهار داشت: ما امروز شاهد امنیت بالایی در مرزها هستیم و میزان کشفیات مواد مخدر و همچنین کالای قاچاق افزایش یافته است.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت:‌ در مرزهای جنوبی که عمدتاً آبی است با قاچاق کالا مواجه‌ هستیم. در مرزهای غربی کشفیات ما مشروبات الکلی و سلاح‌های شکاری است و در مرزهای شرقی نیز عمدتاً با قاچاق مواد مخدر مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص تهدیدات پیرامونی مرزها عنوان کرد: هماهنگی و همراهی لازم بین دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و قوه قضاییه انجام شده است.

سردار رضایی به برگزاری جلساتی با مرزبانی‌های افغانستان، پاکستان و ترکیه هم اشاره کرد و گفت: با مسئولان کشور افغانستان اجلاسی در کابل داشتیم و در یک ماه گذشته دو نشست مشترک با مسئولین این کشور برگزار کردیم.

وی به نشست با کشور ترکیه در مرز ماکو پرداخت و گفت: در خصوص ورود سلاح‌های شکاری با فرمانده ژاندارمری ترکیه گفت‌وگو کردیم.

فرمانده مرزبانی ناجا تردد اتباع کشورهای ثالث را بار مضاعفی بر دوش مرزبانان دانست و تصریح کرد: با وزارت کشور در این خصوص صحبت کرده‌ایم تا ساز و کار مناسب را در این موضوع بیاندیشد.

سردار رضایی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در مورد اینکه عنوان شده که پلیس مرزبانی به کوله‌بران شلیک می‌کند، اعلام کرد: اینکه رسانه‌های بیگانه و ضد انقلاب این مطالب را عنوان کنند کاری دور از ذهن نیست؛ اما باید بگویم اعلام این مطلب که مرزبانی جمهوری اسلامی در مرزها به مرزنشینان شلیک می‌کند، حرف بیهوده‌ای است.

وی ادامه داد: اما اگر افرادی اقدام به تردد غیرمجاز و خارج از محدوده تعیین شده و به خصوص در ارتفاعات و دره‌ها کنند و به صورت مسلحانه قاچاق کرده و تعدی کنند،‌ مسلما با آنها برخورد می‌کنیم.

سردار رضایی گفت: خواسته ملت و دولت از مرزبانی این است که دیوارهای مرز را حراست کند و نگذارد که به صورت دزدکی و شبانه و مسلحانه گروه‌هایی وارد کشور شوند. اینکه گروه‌هایی به صورت مسلحانه بخواهند نصف شب از بیابان و دره‌ها تردد کنند معلوم است که به آنها برخورد می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا به منشور مرزبانی پرداخت و گفت:‌ ایمان به خدا،‌ انضباط و استعداد از جمله این منشور است و اقتدار یعنی اعمال قانون.

سردار رضایی گفت:‌ در مرز تردد غیرمجاز هم بی‌شک وجود دارد اما اگر کسی اهمال کاری کند باید پاسخگو باشد. خوشبختانه دستگاه قضایی مسلط بر موضوع است.

وی با اشاره به اشراف اطلاعاتی مرزبانی ناجا گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی با سیستم فنی، پهپادی و دوربین‌های پیشرفته به طور شبانه‌روز با توجه به فوتوگرافی‌های مختلف از مرزهای دریایی، خشکی و غیره محافظت می‌کند و اشرافیت کامل در این حوزه دارد.

سردار رضایی تصریح کرد: در 4 ماه ابتدای امسال 28 تن کشفیات مواد مخدر در نقطه صفر مرزی داشتیم که بیشتر کشفیات در مرز مشترک با پاکستان بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تولید مواد مخدر در افغانستان است، اما ورودش از کشور پاکستان می‌باشد که بر این اساس ارتش پاکستان با تعامل ایران در حال تقویت مرزهای مشترک است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار