سپهبد ابراهیم الحسینی:

به دنبال بهره‌مندی از تجربیات مرزبانان ایرانی هستیم

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه بسیار خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر دارد، گفت: به دنبال بهره‌مندی از تجربیات مرزبانان ایرانی هستیم.
کد خبر: ۳۰۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 14August 2018

به دنبال بهره‌مندی از تجربیات مرزبانان ایرانی هستیم/ آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستیمبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سپهبد «حامد عبداله ابراهیم الحسینی» فرمانده مرزبانی جمهوری عراق در حاشیه هفتمین اجلاس مشترک مرزی ایران و عراق و امضاء توافقنامه همکاری مشترک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کشور عراق حدود سه هزار و 600 کیلومتر مرز مشترک با شش کشور همسایه دارد، گفت: ایران از جمله کشور‌هایی است که دارای بیشترین مرز مشترک با عراق است؛ بنابراین تعاملات مرزی میان این دو کشور حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه همواره با مرزبانی کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه و خوبی داشته‌ایم و امنیت مطلوبی در مرز‌های دو کشور حاکم است، عنوان کرد: به دنبال تقویت تعاملات مرزی با ایران هستیم و باید بگویم خوشبختانه جز در موارد جزئی، مشکلی در حوزه مرزی با جمهوری اسلامی ایران نداریم که البته این روابط حسنه حاصل نشست‌ها و اجلاس‌های مشترک و مستمر است.

سپهبد ابراهیم الحسینی اضافه کرد: ما از سال 2014 تا 2017 درگیر فتنه و توطئه داعش بودیم و باید بگویم مرزبانی و نیرو‌های مسلح جمهوری عراق در سرکوبی داعش نقش موثری داشتند؛ فارغ از این موضوع، جمهوری اسلامی ایران همواره در سرکوبی و نابودی داعش ما را یاری و همراهی کرد و قدردان این تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی با اشاره به امضاء توافقنامه مشترک مرزی میان دو کشور عنوان کرد: در حوزه‌های مختلف مرزی به دنبال ارتقاء همکاری‌ها هستیم و معتقدیم جمهوری اسلامی ایران در بحث مبارزه با مواد مخدر تجربه خوبی دارد و به دنبال بهره‌مندی از تجربیات ایران هستیم.

سپهبد ابراهیم الحسینی گفت: مبارزه با تحرکات گروه‌های تروریستی و اشرار در جدار مرزی از دیگر محور‌های توافقنامه امروز بود، همچنین به دنبال همکاری مشترک برای جلوگیری از قاچاق اسلحه، مشروبات الکلی و... هستیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق ادامه داد: با توجه به در پیش بودن راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، آماده استقبال از زوار اربعین هستیم و در این راستا زیرساخت‌ها در حال آماده سازی است.

سپهبد ابراهیم الحسینی اضافه کرد: تسهیل تردد زوار برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این راستا کمیته‌ای در وزارت کشور عراق به ریاست وزیر کشور برای تحقق این امر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه از سه مرز (شلمچه، چذابه و مهران) تردد زوار ایرانی صورت می‌گیرد، عنوان کرد: به دنبال بازگشایی مرز خسروی هستیم و در واقع بازگشایی این گذرکاه مرزی را درخواست به حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

فرمانده مرزبانی جمهوری عراق ادامه داد: معتقدیم بازگشایی مرز خسروی از میزان تجمع زوار در مرز مهران می‌کاهد و در تردد زوار تسهیل ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار