بختیار در گفت‌وگو با دفاع پرس:

سیال شدن نقدینگی تیشه به ریشه اقتصاد کشور زد/ کمیسیون اقتصادی کوتاهی کرد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی به دور از محافظه کاری علت‌های به هم ریختگی اقتصاد کشور را بررسی کند، گفت: افزایش قیمت‌های اخیر در بازار‌های ارز، سکه و برخی از اقلام دارویی و خوراکی به دلیل سیال شدن نقدینگی در کشور است.
کد خبر: ۳۰۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ - 15August 2018

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:«علی بختیار» عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان اینکه افزایش قیمت‌های اخیر در بازارهای ارز،‌ سکه و برخی از اقلام دارویی و خوراکی به دلیل سیال شدن نقدینگی در کشور است، اظهار داشت: سوق پیدا کردن نقدینگی معادل یک هزار و 600 میلیارد تومان به سمت بازارهای سکه و ارز مشکلات اقتصادی کشور را بیش از گذشته افزایش داد.

این نماینده خانه ملت در ادامه افزود: از یک سو کاهش ارزش پول ملی کشور باعث شد تا ترس از متحمل شدن خسارات مادی در افکار عمومی جامعه به وجود آید، به همین دلیل برخی تولیدکنندگان، سرمایه‌داران و حتی ایرانیان خارج از کشور عمده سرمایه‌های مالی خود را تبدیل به سکه و طلا کردند که این امر باعث خدشه‌وارد شدن به وضعیت اقتصادی و معیشتی خودشان شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه اقتصاد کشور هر از چندگاهی دچار نوسانات می‌شود، گفت: این چالش‌های اقتصادی ارتباطی با روند فعالیت‌های دولت کنونی ندارد؛ چراکه در دولت‌ های قبل نیز ما شاهد تغییر معادلات در روند اقتصادی کشور بودیم.

بختیار با تاکید بر اینکه بهبود وضعیت معیشتی مردم مستلزم همکاری همه‌جانبه مسوولان است، گفت: متاسفانه مجلس در این خصوص کوتاهی کرده است، در حقیقت در شرایطی که اقتصاددانان می‌گفتند قیمت واقعی ارز 7 هزار تومان است، اما ارزش ارز توسط دولت 3 هزار و 700 تومان به تثبیت رسید، در حالی‌که می‌بایست سالی 10 درصد نسبت به تورم به این ارزش اضافه می‌شد. عدم رعایت این موضوع باعث شد که به یکباره قیمت ارز افزایش پیدا کند.

نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی به هم ریختگی وضعیت اقتصادی کشور در تمام مقاطع زمانی رانت و فساد است؛ در واقع در کنار اقتصاد غیرشفاف و اقتصاد 2 یا چند نرخی فساد و رانت قرار دارد.

وی گفت: عده‌ای دلال و سودجو با آگاهی نسبت به اینکه چه مسائلی در اقتصاد کشور در حال رخ دادن است، به میدان آمده و سوءاستفاده کردند؛ لذا می‌طلبید که کمیسیون اقتصادی به طور شفاف و دور از محافظه‌کاری در این خصوص پیگیری‌های جدی را انجام دهد.

بختیار گفت: بنده به عنوان یک عضو از کمیسیون انرژی، طرح ممنوعیت واگذاری فروش سکه را نوشتم؛ چراکه تلاش قابل توجهی از سوی کمیسیون اقتصادی صورت نگرفت و همین کوتاهی‌های مسوولان اقتصادی کشور است که مشکلات معیشتی جامعه را تشدید کرده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار