مرضیه برومند در نشست خبری:

روس‌ها از ترس جنگ به ایران نیامدند/ فرانسوی‌ها بابت رفتار ترامپ از ما عذرخواهی کردند

دبیر جشنواره نمایش عروسکی گفت: 120 گروه برای حضور در این فستیوال اعلام آمادگی کرده‌اند. روس‌ها بهانه آوردند که تهران گرم است و گروه مسن، اما تصور می‌کنم از ترس جنگ به ایران نیامدند، برخلاف این گروه، فرانسوی‌ها اعلام آمادگی کردند؛ حتی بابت رفتار ترامپ از ما عذرخواهی هم کردند.
کد خبر: ۳۰۴۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ - 14August 2018

تغییر مسیر شادپیمایی جشنواره عروسکی/ عذرخواهی فرانسوی‌ها بابت رفتار ترامپبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست رسانه‌ای هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 23 مرداد) در تئاتر شهر برگزار شد.

در این نشست مرضیه برومند، دبیر جشنواره با اشاره به سنگین‌تر شدن مسوولیت همه اهالی فرهنگ و رسانه گفت: مدت‌ها فکر می‌کردم که ما در این شرایط چه‌کار می‌کنیم، عمیق فکر کردم و نظرات دوستانم در عرصه فرهنگ را گرفتم و مطمئن شدم که هیچ راهی نیست جز اینکه فرهنگ ارتقا یابد.

برومند با اشاره به اینکه شهریور سال گذشته جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی کلید خورده است، گفت: در 2 دوره بازبینی جشنواره حداقل 2 هزار نفر و در مرحله نهایی حداقل هزار و 200 نفر از جوانان که 60 تا 70 درصد آن‌ها بانوان هستند، درگیر جشنواره بودند. بسیاری از این افراد در مناطق محروم زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اعزام داوران به شهر‌ها برای تماشای زنده‌ی کار‌ها افزود: حمایت‌های اداره هنر‌های نمایشی باعث شد ما شاهد رشد کیفی در جشنواره باشیم و این برایم خیلی خوشحال کننده است.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی درباره بخش بین الملل توضیح داد: 120 گروه برای حضور در این فستیوال اعلام آمادگی کرده اند، اما با مسایل سیاسی که رخ داده گروه روسیه از آمدن منصرف شد، آنها بهانه آوردند؛ تهران گرم است و گروه مسن است، اما تصور می‌کنم از ترس جنگ به ایران نیامدند، برخلاف این گروه، فرانسوی ها اعلام آمادگی کردند حتی بابت رفتار ترامپ از ما عذرخواهی هم کردند.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی در واکنش به تحریم‌های رئیس‌جمهور آمریکا و هم پیمانانش اظهار داشت: دود این تصمیمات به چشم مردم می‌رود و شما ادعا دارید که مردم‌دوست هستید، اما ما فرهنگی‌ها از پا نمی‌نشینیم و کار می‌کنیم؛ آسمان عروسک‌ها آبی است.

برومند درباره بی‌سلیقگی مسوولین شهرداری برای وضعیت بازارچه جلوی تئاتر شهر نیز گفت: تئاتر شهر هویتش را سال‌هاست از دست داده و الان در حال از دست‌دادن حال و هوایش هست، هیچ سلیقه‌ای برای این بازارچه‌ها نیست و البته اصلا نباید وجود داشته باشد، من متاسفم که این‌ها را می‌بینیم. فکر می‌کنم اعتراض همه به شهرداری است و بی توجهی به ساختمانی که میراث معنوی و خاطرات ماست چه فجایعی به بار می‌آورد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تمایل ندارد دبیری جشنواره را برای دوره‌های دیگر بر عهده بگیرد، گفت: هر کسی که از این پس دبیر شود البته اگر درست انتخاب شود، مورد حمایت من است، دیگر ما باید بازنشسته شویم و جوانان بیایند و کار کنند و ایده‌ها و خلاقیت و کار‌های جدید انجام دهند.

دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی درباره اجرای نمایش‌های عروسکی پیش از جشنواره گفت: این علاقه و ایده من بود که امکانات برای چنین چیزی فراهم باشد، می‌توانیم در 2 سال فاصله برپایی جشنواره شرایط را فراهم کنیم نه اینکه بنشینیم و لحظات آخر یادمان بیاید، بنابراین اگر این اتفاق بیافتد حتما بهتر خواهد بود که فکر می‌کنم با این شرایط امکانش فعلا فراهم نباشد.

براساس این گزارش، هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی از یکم تا هفتم شهریور در تهران برپا می‌شود.

انتهای پیام/ 114

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار