عصر امروز با هنرنمایی پویا بابایی و عبدالمجید عریقات

اولین قطعه موسیقی مشترک ایران و غزه رونمایی می‌شود

اولین اثر مشترک موسیقیایی بین ایران و غزه به نام «غزه صخرة الانتصار» امروز عصر در محل مجتمع فرهنگی سرچشمه رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹ - 06October 2014

اولین قطعه موسیقی مشترک ایران و غزه رونمایی می‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، «پویش شکوفههای زیتون» (کمپین حمایت از ایتام شهدای غزه) از هفته گذشته آغاز شده و تا امروز(چهاردهم مهر) ادامه دارد.

این کمپین با استقبال گسترده هنرمندان هنرمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران و اصحاب رسانه مواجه شد تا جایی که شخصیتهایی چون ابراهیم حاتمیکیا، بهروز افخمی، نادر طالبزاده، ابوالقاسم طالبی، هادی مقدمدوست، اکبر عبدی و احمد نجفی، از اهالی سینمای ایران و مستندسازانی از جمله رضا برجی، مرتضی شعبانی، ابوالفضل جلیلی، حسین دهباشی، سیدسلیم غفوری، محسن برمهانی و امیر پوروزیری از این پویش حمایت کردهاند.

همچنین نویسندگان و شاعرانی مانند حبیب احمدزاده، محمدحسین جعفریان، ناصر فیض، علیرضا قزوه و محسن مؤمنیشریف و ورزشکارانی از جمله هادی ساعی، محمدرضا طالقانی و آرش میراسماعیلی و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاههای ایران از جمله حجتالاسلام احمد مبلغی، سیدابوالحسن نواب، حسن بشیر، شهاب اسفندیاری و سیدمحسن بنیهاشمی به این پویش پیوستهاند.

بنابر این گزارش، در آخرین اعلام حضور چهرههای هنری، دانشگاهی و ادبی، مرتضی شعبانی، مدیر سابق مؤسسۀ روایت فتح و از مستندسازان و همکاران شهید آوینی، ابوالفضل جلیلی، کارگردان و فیلمنامه نویس، حسین دهباشی، مستندساز و از نخستین مسئولان شبکه العالم و امیر پوروزیری، کارگردان جوان و از برگزیدگان جشنواره مردمی فیلم عمار و همچنین جمعی از نویسندگان و شاعران استان فارس از جمله اکبر صحرایی، بیژن کیا، میثم محمدی، هادی فردوسی، میلاد عرفانپور و الهام مزارعی و نیز نویسندگان انجمن ادبیات کودک و نوجوان انگشت جادویی به «پویش شکوفههای زیتون» پیوستند.

در همین حال در راستای رویکرد وحدوی، فراحزبی و فرامذهبی پویش شکوفههای زیتون، جمعی از علمای برجسته اهلسنت ایران نیز به این پویش پیوستند.

ماموستا نریمان احمدی از علمای سنندج، مولوی مصطفی اربابی از علمای تربتجام، مولوی دکتر عزیزالله بابایی امامجمعه اهلسنت تهران، مولوی محمد برفی از علمای بیرجند، مولوی یعقوب حسینبر امامجمعه اهل سنت خاش، مولوی عبدالمجید شهبخش از علمای زاهدان، مولوی شیخی از علمای مشهد و آخوند عبدالجلیل فرهمند از کلاله، ضمن حمایت از کودکان یتیم شهدای غزه، به جمع فرهیختگان حامی «پویش شکوفههای زیتون» پیوستند.

بنابر این گزارش مراسم نهایی این کمپین و گلریزان حمایت از ایتام غزه نیز با حضور هنرمندان، فرهنگیان، دانشگاهیان، ورزشکاران و اصحاب رسانه امروز ساعت ۱۶ در مجموعۀ فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) برگزار میشود.

این گلریزان بهمنظور کمک به ایتام شهدای غزه که والدین خود را در جنگ ۵۱روزه ازدست دادهاند، برگزار میشود و مبالغ دریافتی آن به همراه کمکهای مردمی که در طول جنگ ازطریق درگاه اینترنتی امت واحده جمعآوری شده است، بهصورت مرحلهای (ماهانه) به غزه انتقال مییابد.

سی کودک زیر ده سال که حداقل یکی از والدین خود را در جنگ اخیر غزه ازدست دادهاند، نخستین بخش از کمکهای مردمی ایران را در هفتۀ جاری و در قالب یک همایش در نوار غزه تحویل میگیرند.

ارسال بستههای حمایتی از این کودکان و خانوادههایشان، با مشارکت مؤسسات خیریۀ داخل نوار غزه، بهصورت ماهانه ادامه خواهد یافت و برای این منظور، درگاه پرداخت اینترنتی اتحادیۀ امت واحده به نشانی اینترنتی «http://unified-ummah.org/payment-qods.php»، از زمان جنگ ۵۱روزه، به جمعآوری کمکهای مردمی برای توزیع میان ایتام شهدای فلسطینی اختصاص یافته است.

شماره حساب قرضالحسنۀ ۲۰۲۶۵۵۲۷۰ بانک تجارت شعبۀ شریعتیـبهارشیراز، به نام «مجمع جوانان امت واحده» و شماره شبای این حساب (IR۴۵۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۲۶۵۵۲۷۰) نیز برای واریز کمکهای مردمی بهمنظور سرپرستی ایتام شهدای غزه اعلام شده است.

بنابر این گزارش، قرار است در مراسم امروز از نخستین اثر مشترک موسیقایی ایران و غزه بهنام «غزه صخرة الانتصار» (غزه صخره پیروزی) رونمایی شود.

این اثر به دو زبان فارسی و عربی سروده شده که شعر عربی آن توسط «نهاد نشوان» و شعر بخش فارسی آن توسط «محمدمهدی سیار» سروده شده است.

خواننده بخش عربی این ترانه را «عبدالمجید عریقات» از غزه برعهده داشته و بخش فارسی آن نیز بهخوانندگی «پویا بابایی» اجرا شده است؛ آهنگسازی آن را نیز «کریم عکاشه» و تنظیم آن را «بسام عکاشه» برعهده داشته است.

بنابر این گزارش اتحادیه بینالمللی امت واحده پیشنهاد اولیه این کار را ارائه داده و تهیه کنندگی آن را مؤسسه هنری رسانهای اوج برعهده داشته است و قرار است از ویدئوی این اثر که اولین نمونه از همکاری مشترک موسیقایی بین هنرمندان ایرانی و فلسطینی است در همایش «شکوفههای زیتون» رونمایی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار