ظریف سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفت

وزیر امور خارجه سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.
کد خبر: ۳۰۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ - 14August 2018

ظریف سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه را تبریک گفتبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیام‌هایی جداگانه خطاب به همتای لبنانی و نیز دبیرکل حزب الله لبنان دوازدهمین سالروز پیروزی غرورآفرین مقاومت در جنگ 33 روزه را به دولت و ملت لبنان تبریک گفت.

12 سال از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به لبنان در ماه ژوئیه (تموز) سال 2006 می‌گذرد. جنگی که 33 روز به طول انجامید و در آن نیروی مقاومت با قدرت پیروز شد و صهیونیست‌ها به شکست در این جنگ و ناکام ماندن در تحقق اهداف شان اذعان کردند.

رژیم صهیونیستی برای آغاز جنگ نامحدودی علیه لبنان دست به این عملیات زد و از پیش برای آن آماده شده بود. این جنگ 33 روز طول کشید و صهیونیست‌ها به هیچ یک از اهداف مد نظر خود دست نیافتند به همین علت بار‌ها مجبور شدند برنامه نظامی خود و برنامه زمانی آن را تعدیل و تغییر دهند به خصوص پس از آن که فهمیدند وارد یک جنگ فرسایشی شده‌اند.

اتفاقات مهمی و منحصر به فردی روند جنگ را تغییر داد و شکست ارتش اسرائیل را که مدعی ارتش شکست ناپذیر بود فراهم کرد و یکی از مهم‌ترین این اتفاقات این بود که نیروی مقاومت لبنان ناوچه جنگی معروف صهیونیست‌ها را در مقابل سواحل بیروت هدف قرار داد و تصاویر مربوط به آن نیز به طور مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد.

نبرد بنت جبیل و مارون الراس نیز به خوبی در یاد و خاطره صهیونیست‌ها باقی مانده است پس از آن که نظامیان این رژیم و ارد این مناطق مرزی در لبنان شدند تا مقاومت را شوکه و غافلگیر کنند، ولی با به جا گذاشتن تلفات و خسارت‌های سنگین دست از پا دراز‌تر بازگشتند و این حقیقتی است که صهیونیست‌ها خود به آن اذعان می‌کنند.

رویداد مهم دیگر نبرد وادی الحجیر است نبردی که نظامیان صهیونیست آن را جهنم بزرگ توصیف کردند و در این نبرد بود که تانک‌های معروف صهیونیستی به نام مرکاوا یکی پس از دیگری هدف قرار می‌گرفت و منهدم می‌شد و اسطوره بودن این نوع از تانک‌ها نیز پایان یافت و به یکی از عوامل توقف جنگ منجر شد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها