آغاز عملیات سراسری طالبان علیه مواضع داعش در شرق افغانستان

منابع خبری در ننگرهار اعلام کردند که گروه طالبان پس از مشاوره با بزرگان محلی، عملیات وسیعی را علیه مواضع گروه تروریستی داعش در این ولایت آغاز کرده است.
کد خبر: ۳۰۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ - 14August 2018

آغاز عملیات سراسری طالبان علیه مواضع داعش در شرق افغانستانبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، طالبان در هماهنگی با بزرگان محلی شرق افغانستان، عملیات نظامی را در شهرستان‌های «اچین»، «خوگیانی» و «پیچراگام» ولایت ننگرهار علیه مواضع گروه تروریستی داعش آغاز کرده است.

«سلیم‌خان قندوزی» والی سابق ننگرهار به روزنامه «ویسا» گفته که طالبان به مواضع گروه تروریستی داعش در مناطق «وزیری تنگی»، «توره بوره» و «اچین» حمله کردند.

منابع محلی نیز گزارش دادند که صدها نفر از نیروهای ویژه طالبان از ولایت‌های قندهار، هلمند و سایر ولایت‌ها در شهرستان «حصارک» و «خوگیانی» ننگرهار و شهرستان «ازره» لوگر مستقر شدند.

این در حالی است که پس از پایان عملیات طالبان علیه داعش در شمال افغانستان برخی از مقامات طالبان از آمادگی این گروه برای آغاز عملیاتی مشابه در شرق افغانستان خبر داده بودند.

هفته گذشته گروه طالبان با حمله سراسری به گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان در شمال افغانستان با کشته و اسیر گرفتن صدها داعشی، این مناطق را پاکسازی کردند اما بالگردهای دولتی دستکم 250 داعشی را از محاصره طالبان نجات داد که با انتقاد بسیاری از مردم و کارشناسان روبرو شد.

اکنون نیز شماری از کارشناسان با اشاره به حمایت نیروهای خارجی از گروه تروریستی داعش در افغانستان نسبت به حملات هوایی احتمالی جنگنده‌های آمریکایی به مواضع طالبان در ننگرهار ابراز نگرانی کرده‌اند.

«عتیق‌الله امرخیل» ژنرال بازنشسته افغان تصریح کرد، این نگرانی وجود دارد که جنگنده های آمریکایی در جریان درگیری طالبان به گروه تروریستی داعش طالبان را هدف قرار دهند.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها