رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم عنوان کرد؛

اختصاص ردیف بودجه‌ای ویژه برای توسعه حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع)

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم از اختصاص ردیف بودجه‌ای ثابت ویژه توسعه حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۱ - 14August 2018

«سید مجتبی سبحانی ثابت» در حاشیه بازدید میدانی مسئولان از حرم و بوستان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در قم اظهار داشت: طرح توسعه و ساماندهی حرم شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) حدود یک دهه گذشته در شهرداری منطقه چهار مطرح شد و در آن زمان همه نهاد‌های ذیربط نسبت به این موضوع همت گمارده و پای کار آمدند، اما بدلیل برخی مسائل کار ناتمام ماند.

وی افزود: سال گذشته از طریق کمیسیون خدمات شهری ردیف بودجه‌ای ویژه بوستان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) اختصاص یافت تا علاوه بر دو بوستان خضر و زائر، هر سال از نگاه بودجه‌ای توجه ویژه‌ای به توسعه و ساماندهی حرم ۱۴ شهید گمنام بشود.

رییس کمیته فنی هیئت امنای شهدی گمنام کوه خضر نبی (ع) ادامه داد: مزار مطهر ۱۴ شهید گمنام همچون نگینی در بوستان شهدای گمنام می‌درخشد و تصمیمات کارشناسی که در این کمیته پیرامون حد و حدود و نحوه توسعه و جلوگیری از هرگونه انحراف در هزینه و ساخت و ساز آن گرفته می‌شود، به عنوان تصمیم هیئت امنای حرم شهدای گمنام لازم الاجراست.

سبحانی ثابت تاکید کرد: به اعتقاد ما حرم شهدای گمنام باید حریم و حرمت و احترام کافی و لازم را داشته باشد و زائران که برای زیارت به این مکان می‌آیند، تحت تاثیر فضای معنوی آن قرار بگیرند.

خاطرنشان می‌شود در این بازدید احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، سید مهدی هاشمی مدیر پروژه هزار هکتاری بوستان خضر شامل محدوده موزه دفاع مقدس، حرم شهدای گمنام، فضای سبز، بوستان کوثر و باغ پرندگان تا جمکران و نمایندگانی از اداره کل طراحی شهرداری قم حضور داشتند.

جانمایی مکان حسینیه با توجه به ظرفیت جمعیتی آینده، محوطه سازی، وضعیت توپوگرافی منطقه، سرویس‌های بهداشتی، پارکینگ، رواق دسترسی بین حسینیه، حرم شهدا و مسجد کوه خضر نبی، رعایت اولویت بندی ها، تثبیت خاک و ضرورت برنامه ریزی برای تسریع در تکمیل پروژه از موضوعاتی بود که در بازدید میدانی مزبور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها