سید حسن نصرالله: هدف از جنگ ۳۳ روزه ریشه‌دارتر کردن رژیم صهیونیستی در منطقه بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هدف از جنگ ۳۳ روزه تحقق اهداف آمریکا در زمان جرج بوش بود، گفت: قصد آمریکا این بود که رژیم صهیونیستی را در منطقه ریشه‌دارتر کند، اما با پیروزی مقاومت این طرح شکست خورد.
کد خبر: ۳۰۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷ - 14August 2018

نصرالله: از ایران و سوریه برای حمایت از ما در جنگ ۳۳ روزه تشکر می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، حزب‌الله لبنان امشب به مناسبت دوازدهمین سالروز پیروزی تاریخی در برابر دشمن صهیونیستی جشنی را برگزار کرد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود در دوازدهمین سالروز پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه اظهار داشت: پیروزی مقاومت در جنگ ۳۳ روزه در برابر رژیم صهیونیستی بسیاری از معادلات منطقه را تغییر داد.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه هدف از جنگ ۳۳ روزه تحقق اهداف آمریکا در زمان جرج بوش بود، افزود: قصد آمریکا این بود که اسرائیل را در منطقه ریشه‌دارتر کند، اما با پیروزی مقاومت این طرح شکست خورد.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: اگر مقاومت در لبنان در سال ۲۰۰۶ سقوط می‌کرد، آنها همان زمان سراغ سوریه می‌رفتند.

وی افزود: از همه کسانی که در آن روز‌ها در کنار ما ایستادند بویژه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه و همه کسانی که در سراسر جهان از ما حمایت کردند، قدردانی می‌کنیم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: از چند سال پیش یک جنگ دیگر نیز در منطقه علیه ما به راه انداخته شده، ولی به یاری خداوند در این جنگ نیز پیروزی نصیب ما خواهد شد.

وی در ادامه افزود: اسرائیل از جنگ ۳۳ روزه در حال بازسازی ارتش خود است، چون می‌داند که در لبنان یک دشمن سرسخت وجود دارد. یکی از مقامات نظامی رژیم صهیونیستی اخیرا گفته که حزب‌الله پس از ارتش اسرائیل، قویترین ارتش منطقه است. مقاومت اکنون در بهترین وضعیت خود قرار دارد و من می‌گویم که ما قویترین ارتش منطقه نیستیم، اما از ارتش اسرائیل قوی‌تریم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: اسرائیل که زمانی به دنبال ساقط کردن نظام سوریه بود اکنون می‌گوید که با بشار اسد مشکلی ندارد و التماس می‌کند که کشور‌های دیگر آن را از دست ایران و حزب‌الله نجات دهند. حتی اگر صد‌ها آمریکا هم پشت سر اسرائیل باشد، این رژیم نمی‌تواند برای ایران اسلامی و مقاومت حزب‌الله شرط تعیین کند.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: معامله قرنِ ترامپ برای حل مسئله فلسطین از بین رفتنی است و حتی با وجود حمایت عربستان هم راه به جایی نخواهد برد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط امروز منطقه، متفاوت از گذشته است گفت: ائتلاف سعودی-آمریکایی در همه اهداف خود از جنگ سوریه گرفته تا ایجاد اجماع علیه ایران و اشغال یمن شکست خورد. همانطور که خون کودکان و زنان بی‌گناه، لبنان را نجات داد، خون کودکان بی‌گناه، یمن را نیز از شر سعودی‌ها نجات خواهد داد.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: عربستان در امور همه کشور‌های عربی دخالت می‌کند، اما اگر کشوری مانند کانادا به شرایط این کشور اعتراض کند، آن را دخالت در امور داخلی خود می‌دانند. چهره امروزِ عربستان در جهان با وجود صرف میلیارد‌ها دلار، یک چهره کثیف داعشی است.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: همانطورکه آیت‌الله خامنه‌ای گفتند هیچ جنگی رخ نخواهد داد. ائتلاف سعودی-آمریکایی می‌داند که در هیچ جبهه‌ای پیروز نخواهد شد. ما از جنگ نمی‌ترسیم، چون می‌دانیم که پیروز خواهیم شد. اگر آن‌ها اینگونه فکر نمی‌کنند می‌توانند شانس‌شان را امتحان کنند.

وی افزود: آمریکا با تحریم‌های ناجوانمردانه خود علیه ایران به دنبال این است که این کشور را به سمت اغتشاش ببرد. از زمان پیروزی انقلاب، ایران با جنگ ۸ ساله و انواع تحریم‌ها دست و پنجه نرم کرده است. به همه اطمینان می‌دهم که ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خود را جشن خواهد گرفت. ایران امروز بزرگترین قدرت منطقه است.کسانی که درباره ایران خیالبافی می‌کنند، ملت ایران را نمی‌شناسند. دشمنان ایران ابله هستند که هنوز ایران و ملت ایران را نشناخته‌اند. امروز ایران هم در داخل و هم در خارج قوی‌تر از هر زمان دیگری است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار