منصوری در ششمین نشست بازنمایی گفتمان انقلاب‌ اسلامی و دفاع‌ مقدس:

تصرف ایران همیشه جزء برنامه‌های استراتژیک قدرت‌های خارجی بوده است

اولین فرمانده سپاه پاسداران گفت: موقعیت جغرافیایی ایران برای خارجی‌ها بسیار اهمیت دارد و بدون تردید در 100 سال آینده نیز تهدیدات ادامه خواهند داشت و تصرف ایران همیشه جزء برنامه‌های استراتژیک قدرت‌های خارجی بوده است.
کد خبر: ۳۰۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵ - 15August 2018

تصرف ایران همیشه جزء برنامه‌های استراتژیک قدرت‌های خارجی بوده استبه ‌گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ششمین جلسه بازنمایی گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان نشست تخصصی وضعیت داخلی کشور و ساختار نظام بین‌الملل در دوران دفاع‌ مقدس روز گذشته 22 مرداد‌ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه یحیی فوزی نظریه پرداز سیاسی و روابط بین‌الملل، به بررسی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی پرداخت و اظهار داشت: این همایش یک جلسه کاربردی است و هدفی کاربردی دارد. باید مشخص شود با چه ابزاری، چه پیامی در موزه انتقال می‌یابد که مخاطب تصویر روشنی از دهه اول انقلاب داشته باشد. باید بدانیم ما چگونه می‌توانیم این دهه پر از اتفاقات را منعکس کنیم چرا که این دهه کلکسیونی از مجموع مسائل مختلف است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی با مسائل ریز و درشتی مواجه هستیم که هر کدام نیازمند نگارش کتاب‌های مختلف و پژوهش‌های فراوان است. در برهه‌ای از این دوره ما مشکلات سیاسی نداشتیم و آیت الله خامنه‌ای با 95 درصد آرا، رئیس جمهور شد و به یک ثبات نسبی رسیدیم و انسجام بین قوا بیشتر شد. این شرایط به وضعیت جنگ و خروج از مشکلات بسیار کمک می‌کند. اگر کابینه دولت اول و دوم را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که 70 درصد کابینه متشکل از افرادی با مدرک دکتری و فوق لیسانس بوده است و این مخالف برخی از نظرات است که معتقدند جوانان به صورت مشتی و بدون برنامه وارد کابینه شده‌اند.

جواد منصوری اولین فرمانده سپاه در سال 58 در ادامه این جلسه گفت: داشتن رابطه با دنیا اجتناب ناپذیر و ضروریست اما واقعیت را باید بدانیم و دوست و دشمن را بشناسیم. روزی در سفری به یکی از کشورها، درخواست‌های ما نوشته می‌شد اما معاون وزارت خارجه آن کشور به صراحت گفت، بنویسید، ما که اجرا نمی‌کنیم. شرایط برای ما اینگونه است. اولین حرکت برخی قدرت‌ها در مقابل ایران در بحث مبارزه با ضد انقلاب بود و سریعا بیانیه‌ای صادر شد و ایران را ناقص حقوق بشر اعلام کردند.

وی در ادامه افزود: موقعیت جغرافیایی ایران برای خارجی‌ها بسیار اهمیت دارد و بدون تردید در 100 سال آینده نیز تهدیدات ادامه خواهد داشت. تصرف ایران همیشه جزء برنامه‌های استراتژیک قدرت‌های خارجی بوده و منابع ایران نیز یکی دیگر از دلایل آنها برای تصرف کشور است. صدور انقلاب نیز دغدغه مهم دیگر خارجی هاست و آنها حاضرند امتیازاتی بدهند و ما در مقابل انقلاب و اسلام را تبلیغ نکنیم.

در پایان این جلسه ضمن بررسی و بیان گزیده‌ای از مباحث بیان شده، کارشناسان به جمع بندی مطالب پرداختند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار