مراسم گرامیداشت شکست حصر پاوه فردا برگزار می‌شود

مراسم سالروز شکست حصر پاوه جمعه 26 مرداد با پیاده‌روی از مقابل فرمانداری این شهر به سمت یادمان شهدای پاوه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ - 16August 2018

مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه برگزار خواهد شدبه گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌ پرس به راهیان نور غرب و شمال‌غرب، مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه از ساعت 7:30 صبح روز جمعه (26 مرداد) با پیاده‌روی از مقابل فرمانداری این شهر به سمت یادمان شهدای پاوه برگزار خواهد شد.

در این مراسم که حجت‌الاسلام والمسلمین «علی‌مراد یوسفی‌راد» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه به سخنرانی خواهد پرداخت؛ خانواده‌های شهدا، مسئولین کشوری و لشکری و عموم مردم پاوه حضور خواهند داشت.

خاطرنشان می‌شود، در 23 مرداد 1358 نیرو‌های حزب دموکرات کردستان به پاوه حمله کردند و این شهر را به محاصره درآوردند و با آتش خمپاره راه‌های منتهی به شهر را مسدود و حلقه محاصره را تنگ‌تر کردند.

در نهایت در 27 مرداد با صدور فرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی بر لزوم شکست حصر پاوه، مقاومت نیرو‌های انقلابی مضاعف شد و مردم کرمانشاه نیز پس از این پیام با ابزارآلات بعضاً غیر جنگی به سوی پاوه حرکت کردند و هجوم مردم و نیرو‌هایی که به سمت پاوه حرکت کردند، باعث عقب‌نشینی ضد انقلاب و شکست حصر پاوه شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها