رزمنده دوران دفاع مقدس:

شهدا انسان­‌های غیردست‌یافتنی نیستند

«علیرضا دلبریان» گفت: عده‌ای مقدس مآب با مرزبندی که می­‌کنند، شهدا را برای جامعه امروز انسان­‌های آسمانی و غیردست‌یافتنی ترسیم می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 15August 2018

شهدا انسان­‌های غیردست‌یافتنی نیستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در راستای تکریم خانواده‌های معظم شهدا، «سید وحید موسوی» مدیر فرهنگسرای «پایداری» و جمعی از کارکنان این فرهنگسرا به همراه «علیرضا دلبریان» فعال فرهنگی و رزمنده دفاع مقدس، صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در منزل شهید «مجتبی شکسته بیدختی» با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

«دلبریان» در این دیدار صمیمی، با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا، اظهار داشت: عده‌ای مقدس مآب با مرزبندی که می‌کنند، شهدا را برای جامعه امروز انسان­‌های آسمانی و غیردست‌یافتنی ترسیم می‌کنند.

وی افزود: شهدا همانند دیگر مردم، زندگی عادی و روزمره خود را داشتند، اما زمانی که اسلام و انقلاب را در معرض تهدید دشمنان دیدند، بر اساس تکلیفی که داشتند به موقع احساس مسئولیت کردند و برای دفاع از مرز‌های اعتقادی کشورمان پا در میدان جهاد گذاشتند.

این فعال فرهنگی تأکید کرد: شهدا منحصر به یک مذهب و یک قبیله نیستند و ما نباید آن‌ها را به نفع یک حزب و گروه مصادره کنیم؛ بلکه آن‌ها متعلق به انسانیت هستند.

دلبریان در پایان خاطرنشان کرد: شهدا در محاسبات خود به این مطلب رسیدند که اگر جان خود را فدا کنند، گوهر گران‌بهاتری همچون امنیت و آرامش را برای این آب و خاک به ارمغان خواهند آورد؛ لذا با بذل جان خود در جهت توسعه و اعتلای انقلاب اسلامی گام برداشتند.

در ابتدای این دیدار «خدیجه سلطان‌کار» مادر شهید «مجتبی شکسته بیدختی» ضمن بیان مطالبی در خصوص ویژگی­‌های شخصیتی فرزند شهیدش، اظهار داشت: روزی که قرار بود «مجتبی» به جبهه اعزام شود و آخرین اعزامش هم بود، پدرش سر کار بود. مدت زمان زیادی را منتظر ماندیم تا شاید پدرش بیاید و «مجتبی» با او خداحافظی کند، اما او نیامد.

وی ادامه داد: من «مجتبی» را تا راه‌آهن همراهی کردم. در آن‌جا هم چشم به راه بودیم تا پدر «مجتبی» خودش را برساند، اما این دیدار نشد و فرزندم بدون خداحافظی با پدر روانه جبهه شد.

وی ابراز داشت: «مجتبی» ۲۳ مردادماه سال ۱۳۶۶ که مصادف با عید غدیر بود به شهادت رسید و خبر شهادتش را پنجم محرم به ما دادند و صبح ششم محرم برای وداع با پیکر فرزند شهیدم به معراج شهدای مشهد رفتیم.

سلطان‌کار در پایان گفت: هنوز بعد از گذشت ۳۱ سال از شهادت «مجتبی»، هر گاه درب خانه ماشینی توقف می­‌کند پیش خودم می­‌گویم که پسرم آمده است.

خاطرنشان می‌شود در حین این دیدار، «احمد منصوب» هنرمند مشهدی نیز تصویر شهید «مجتبی شکسته بیدختی» را نقاشی و در پایان این نشست به خانواده شهید اهدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار