نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی:

اسلام فرانسوی از اقلیت خارج شود!

نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی» گفت: مسلمانان فرانسوی باید برای تغییر روایت موجود از دین و تفاسیر موجود از اسلام دست به کار شوند تا اسلام فرانسوی از اقلیت خارج شود و به اسلامی منطبق با زندگی در فرانسه مبدل شود.
کد خبر: ۳۰۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ - 15August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، روزنامه لاکروآ طی مقاله‌ای نوشت: حکیم الکروئی نویسنده کتاب «اسلام، دینی فرانسوی» که به امانول ماکرون رئیس جمهوری فرانسه نزدیک است، در گزارشی پیشنهاد سازماندهی اسلام در فرانسه و تأسیس بنیادی برای تأمین مالی آن را داده است.

وی افزود: باید در برابر اسلام‌گرایی دست به آموزش فرهنگی زد و مسلمانان بهترین افراد برای انجام این کار هستند.

الکروئی تصریح کرد: مسلمانان نه قربانی‌اند و نه مقصر و باید برای تغییر روایت موجود از دین و تفاسیر موجود از اسلام دست به کار شوند تا اسلام فرانسوی از اقلیت خارج شود و به اسلامی منطبق با زندگی در فرانسه مبدل شود.

حکیم الکروئی که ریاست باشگاه قرن 21 را دارد در ماه ژانویه کتابی در همین ارتباط منتشر کرده است.

وی یکی از اساتید حوزه جغرافیا است و در دوره نخست وزیری «ژان پی یر رافران»(۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵) به عنوان مشاور در کنار وی حور داشته، همچنین سابقه بانکداری نزد بانک روتچیلد را نیز در کارنامه خود دارد. حکیم الکروئی اسلام را به عنوان آیین شخصی و حریم خصوصی‌اش برگزیده، از سال 2015 پس از سوء قصدهای تروریستی بر آن شد تا با نگارش کتابی به حمایت از اسلام فرانسوی برخیزد.

منبع: رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار