واکنش آمریکا به مواضع جدید نخست‌وزیر عراق درباره تحریم ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که واشنگتن کشور‌ها را به خاطر نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران مورد بازخواست قرار خواهد داد.
کد خبر: ۳۰۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 15August 2018

واکنش آمریکا به مواضع جدید نخست‌وزیر عراق درباره تحریم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر نخست‌وزیر عراق مبنی بر این‌که این کشور به تجارت با ایران بدون دلار ادامه می‌دهد، به طور ضمنی بغداد را مورد تهدید قرار داد.

هیثر ناوئرت، البته پیش از آنکه به مواضع جدید نخست‌وزیر عراق بپردازد عنوان کرد که آمریکا به تلاش خود برای این‌که دولت عراق و دولت اقلیم کردستان اختلافات مابین خود را حل کنند، ادامه می‌دهد.

هیثر ناوئرت در ادامه افزود: «شما نگرانی ما را درباره ایران و تجارت با ایران می‌دانید و ما کشور‌ها را به خاطر نقض هر تحریمی مسئول خواهیم دانست.»

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق چند روز پیش از پایبندی دولت این کشور به تحریم‌های ضدایرانی آمریکا خبر داده بود، اما در پی مخالفت دیگر مقامات ارشد این کشور با این موضع‌گیری و اعتراض احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی این کشور، العبادی روز گذشته اظهارات خود را تصحیح کرده و اعلام کرد که عراق به تجارت با ایران بدون استفاده از دلار ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار