رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

خدمات رفاهی عمرانی جهاد و سپاه موجب عقب‌نشینی ضد انقلاب شد

خالد جعفری علت عقب‌نشینی ضد انقلاب در کردستان را خدمات گسترده رفاهی و عمرانی جهاد و سپاه دانست.
کد خبر: ۳۰۴۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹ - 15August 2018

به گزارش خبرنگار اعزامی دفاع‌پرس به مناطق راهیان نور غرب و شمالغرب، «خالد جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان صبح امروز (چهارشنبه، 24 مرداد) از مرکز جهاد رسانه‌ای راهیان نور مستقر در کردستان بازدید کرد.

جعفری با بیان اینکه صحبت کردن از دفاع مقدس و راهیان نور کار دشواری است، اظهار داشت: احساسی که ما از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در خاطره داریم، خاص و ویژه است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ایجاد راهیان نور حرکت در جهت نمایش رشادت‌ها و تلاش مقدس بود که برای دفاع از میهن اسلامی صورت گرفت. درسی که ما به جهانیان دادیم باید در راهیان نور مطرح شود. جریان راهیان نور کمک می‌کند خیلی از حرف‌های گفته نشده، به نسل جوان منتقل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با تاکید براینکه دشمنی‌ها با نظام اسلامی ما همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: دشمن جریان جنگ اقتصادی را کلید زده است که نشان می‌دهد ما باید در عرصه‌های اقتصادی نیز به خودکفایی برسیم.

جعفری بیان کرد: فضای راهیان نور فضای صداقت‌ها و اعتقادات آن ایام را تداعی می‌کند. فکر می‌کنم راهیان نور بهترین شیوه برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس است.

وی همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی با مجموعه راهیان نور را برای یک هدف مقدس ضروری دانست و گفت: میهن ما امروز محدود به حوزه جغرافیایی نیست چراکه ما خیلی از مواقع با دفاع از مظلوم از حیثیت دینی‌مان دفاع می‌کنیم.

جعفری عنوان کرد: توقعات رفاهی موجب شده تا جوانان از فضای معنوی دور شوند. ما باید قدردان رشادت‌ها باشیم تا انتقال فرهنگ دینی شکل گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: معتقدم باید انتقال فرهنگ دفاع مقدس هنرمندانه و عالمانه همراه با تکنولوژی روز انجام شود تا افراد جامعه را در معرض آن فضا قرار دهیم چراکه درک خیلی از آن اتفاقات برای جوانان امروز بدون به‌کار بستن این ابزار میسر نیست.

وی به ذکر خاطره‌ای پرداخت و گفت: در ایام دفاع مقدس بنده رزمنده‌ای در تیپ مسلم گیلان غرب بودم. سال 1367 که شرایط جبهه‌ها خیلی سخت بود من معوان گروهان بودم. به خاطر دارم که یک حلب روغن، مقداری نان خشک و قند به ما تحویل دادند تا مدت زیادی در جبهه با آن سپری کنیم.

جعفری افزود: من وقتی این خاطرات را برای فرزندانم تعریف می‌کنم برایشان باورپذیر نیست. ما دشواری‌های زیادی دیدیم چراکه در محدوده‌ای بودیم که هر لحظه در معرض خطر ضد انقلاب و گروهک‌ها بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ادامه داد: بچه‌های جهاد با زندگی سخت و دشوار لقب سنگرسازان بی‌سنگر گرفتند. شرایط ما در آن ایام به گونه‌ای بود که فقط مقداری سیب‌زمینی و برنج به عنوان حقوق دریافت می‌کردیم.

امروز نیز این‌گونه روحیه باید در معرض مدیران کشور قرار گیرد. معتقدم این تلاش‌ها به درستی منتقل نشده است و بایستی همه بیشتر به این موضوعات اهمیت بدهند.

وی گفت: بعضی‌ها می‌گویند چرا از جنگ حرف می‌زنید و جنگ چیز خوبی برای انتقال به نسل جوان نیست در حالی‌که دفاع مقدس یک فرهنگ است که ما خیلی به این مباحث نیازمندیم.

جعفری تاکید کرد: جنگ ما خیلی نابرابر بود اما علی‌رغم این نابرابری‌ها با رهبری امام راحل (ره) و پشتیبانی مردم به این دستاورها رسیدیم امروز نیز رهبر معظم انقلاب بهتر از گذشته در حالی که ابزارآلات رسانه‌ای وارد عرصه جنگ فرهنگی شده است کشور را به خوبی اداره می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان درباره اقدامات صورت گرفته جهاد در منطقه کردستان گفت: جهاد کردستان 94 شهید در طول دفاع مقدس تقدیم کرده؛ ما در 2 جبهه، جنگ با عراق و ضد‌انقلاب داشتیم. علاوه بر احداث جاده، احداث پایگاه، انتقال برق و اتفاقات مربوط به جبهه با ماشین‌آلات کانال‌ها و پل‌های زیادی برای تردد رزمندگان احداث می‌کردیم.

وی گفت: عمده کارهای پشتیبانی جنگ تحمیلی توسط جهاد انجام می‌شد. مسائل مربوط به درگیری با ضد انقلاب و بخش کشاوزی و آب‌رسانی همه مربوط به بچه‌های زحمت‌کش جهاد بود.

جعفری عدم آگاهی مردم نسبت به ماهیت انقلاب اسلامی را دلیل سواستفاده ضد‌انقلاب دانست و بیان کرد: اعتقاد دارم دلیل سو استفاده ضد‌انقلاب از کردستان به دلیل عدم آگاهی مردم بود. وقتی جهاد وارد کار ‌شد و مردم خدمات صادقانه آ‌ن‌ها را در زمینه‌های مختلف را می‌دید؛ ضد‌انقلاب عقب نشینی می‌کرد. تنها جایی که باعث عقب‌نشینی ضد‌انقلاب شد ایجاد امکانات رفاهی و عمرانی برای مردم بود. جهاد در کردستان در کنار سپاه قرار داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در اکثر عملیات‌ها در ستادهای جنگ، جهاد وارد کار می‌شد. نقش جهاد در دفاع مقدس بحث پشتیبانی و رزم مهندسی جنگ بوده است.

وی درباره نقش راهیان نور در اتحاد شیعه و سنی گفت: من اهل تسنن هستم. روز اول با ایجاد جهاد در کردستان کار و فعالیت کردم. جهادی که پایه‌ریزی آن را بچه‌های شیعه انجام دادند و ما در کنار آن‌ها کار کردیم. همه این‌ها نشان می‌دهد دسته‌بندی در شیعه و سنی در این نهادها وجود نداشته است.

جعفری بیان کرد: بیشترین دوستان ما اهل تشیع هستند. ما در کردستان فضای خیلی خوبی داریم. در گذشته نیز همانطور بوده‌ایم همانطور که رهبر انقلاب فرمودند «کردستان یک استان فرهنگی است» در ایام دفاع مقدس به من جعفری کردستانی خطاب می‌کردند و بحث شیعه و سنی اصلاً مطرح نبوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد: هر قدر فضای راهیان نور پررنگ‌تر شود موجب همبستگی ملی خواهد شد. ما در کردستان پنج هزار و 400 شهید کُرد داشته‌ایم و همه این شهدا در جریان دفاع از کشور تقدیم شده‌اند.

وی تاکید کرد: راهیان نور باید نشان دهد در دفاع مقدس همه اقوام و مذاهب کنار هم بودند. خون و جان شیعه و سنی در دفاع مقدس با هم آمیخته شدند و امروز نیز باید این موضوعات تداعی شود.

جعفری تصریح کرد: هر قدر در کردستان برای بازسازی خاطرات دفاع مقدس کار کنیم، کم است. پرداختن به رشادت‌های ملت‌ها در دنیا نیز مرسوم است اما در دفاع مقدس همه چیزمان ما ارزشی بود و این تفاوت جنگ ما با سرجنگ‌های دنیاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه با تشکر از فعالیت‌های جهاد رسانه‌ای راهیان نور گفت: فعالیت‌های جهاد رسانه‌ای راهیان نور یک کار هنرمندانه و حرفه‌‌ای است که باید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار