امیر سیاری:

دشمن به دنبال برهم زدن ثبات کشور است/ امروز نیازمند ایثار در عرصه اقتصادی هستیم

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای برهم زدن ثبات کشور گفت: امروز نیازمند ایثار و از خودگذشتی در عرصه‌های مختلف کشور هستیم.
کد خبر: ۳۰۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ - 15August 2018

دشمن به دنبال برهم زدن ثبات کشور است/ امروز نیازمند ایثار در عرصه اقتصادی هستیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، امیر حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در ششمین جشن ایثار که پیش از ظهر امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با اشاره به وضعیت حال حاضر کشور، هرگونه توسعه را نیازمند ثبات دانست و اظهار داشت: دشمن به دنبال برهم زدن ثبات کشور در ابعاد مختلف است و از ابزار اختلاف افکنی، شایعه پراکنی و ناامیدی استفاده می کند تا بتواند امنیت را از بین ببرد. ما اگر بیدار، هوشیار و با بصیرت باشیم دشمن برای پیشبرد این هدف موفق نخواهد شد. در این برهه نیاز به ایثار و از خودگذشتگی در عرصه ها است. امروز در چنین شرایطی باید راه شهدا را ادامه بدهیم و قطعا در این جبهه نیز پیروز هستیم.

سیاری با اشاره به دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی در طول سال های پس از انقلاب اسلامی گفت: دشمنان ترورها را شروع کردند، قائله هایی را شکل دادند و دیوانه ای چون صدام را به جنگ با ایران ترغیب کردند، آن ها این اطمینان را به صدام دادند که ایران آمادگی دفاع را ندارد. او به این عدم آمادگی توجه کرد ولی به قدرت مردم برای دفاع از انقلابشان توجه نکرد.

وی افزود: پس از حمله صدام معدودی از مسوولین ترسیدند تا اینکه با صحبت امام مواجه شدند که فرمود دیوانه ای سنگی پرانده است و باید او را سر جای خودش بنشانید. نیروهای زمینی از پیشروی دشمن جلوگیری کردند و نیروی هوایی روز دوم عملیات کمان را با 140 فروند هواپیما انجام داد لذا صدام فهمید پیش بینی عدم آمادگی ایران درست نبوده است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه قدرت مردم در دفاع مقدس حماسه آفرید و امام خمینی دفاع مقدس را مردمی کرد افزود: همه گروه های مردم پای کار آمدند و این ایثار و از خودگذشتگی باعث شد پیروز میدان شویم.

وی تصریح کرد: گاهی برخی عنوان می کنند نشانه پیروزی های ما در دفاع مقدس چیست، برای پاسخ به این سوال باید به آمادگی دشمن نگاه کنیم که با وجود همه امکانات امروز او در چه شرایطی است و ما کجا هستیم.

سیاری با اشاره به 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان گفت: بعثی ها هر آنچه از خشونت می توانستند انجام دادند اما نتوانستند قد سرو قامتان ما را بشکنند و خط فکری آنان را عوض کنند. اسرا توانستند در جبهه فکری ما را پیروز کنند. در مقابل ما 72 هزار اسیر عراقی داشتیم که در بهترین شرایط نگهداری شدند چرا که مطابق ارزش هایمان رفتار کردیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در پادگان منجیل 2 هزار اسیر عراقی نگهداری می شدند انقدر وضعیتشان خوب بود که یکی از آن ها گفت ما می دانیم اینجا شمال ایران است چرا به ما ماهی سفید نمی دهید.

وی با اشاره به حسین لشکری اولین اسیر و آخرین آزاده گفت: این آزاده وقتی اسیر شد یک پسر چهار ماهه بدون دندان داشت که وقتی برگشت پسرش دندان پزشک بود.

ششمین جشن ایثار امروز چهارشنبه 23 مردادماه با تجلیل از ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها