آیت الله صافی گلپایگانی:

پیام غدیر اعلام نظام جهانی اسلام و بیان استمرار عصر رسالت است

مرجع تقلید شیعیان گفت: پیام غدیر، پیام ولایت و پیام کمال دین و اعلام نظام جاودانی و جهانی اسلام و بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است.
کد خبر: ۳۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۹ - 06October 2014

پیام غدیر اعلام نظام جهانی اسلام و بیان استمرار عصر رسالت است

به گزارش گروه استانها دفاع پرس به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله صافی گلپایگانی در سلسله نوشتههای خود به مناسبت دهه مبارکه ولایت اظهار کرد: مسلمانان راستین و متعهد همواره تابعیت این نظام را که نظام امامت و ولایت است را داشته باشند و در کشورهای بیگانه نیز باید در محدوده تابعیت از نظام امامت عمل کنند.

روز بعثت و غدیر، تأسیس و بقای اسلام

در این پیام آمده است: روز تاریخی و بزرگ عید سعید غدیر مانند روز عظیم بعثت با اهمیت و بینظیر است. این دو روز با یکدیگر، پیوند و بستگی کامل دارند. بعثت، اصل، اساس و پایه انقلاب الهی، جهانی و جاودانی اسلام، و روز غدیر مکمّل و تداومبخش آن است.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی تصریح شده است: غدیر در وجود، فرع بعثت است و روز بعثت در بقا، پیشآهنگ غدیر است. بعثت، سرآغاز ابلاغ وحی و عرضه نظامات فراگیر و همه جانبه اسلام، تا تشکیل حکومت اسلامی و حاکمیت الله به رهبری شخص رسول «اعظم صلّیالله علیه و آله» است، و روز غدیر کاملکننده دین و اعلام استمرار نظام عصر نبوّت به رهبری امیرالمؤمنین و فرزندان آن حضرت، ائمه معصوم علیهم السلام است.

در این پیام عنوان شده است: این دو همایونروز، با یکدیگر همسویی معنوی و بستگی ناگسستنی دارند. حصار خللناپذیر اسلام را که توحید همچون پی بناست، امامت چار دیوار و بعثت سقف است. پس هیچیک از این دو روز را از دیگری بینیازی نیست که هر دو خط اسلام را در تأسیس و بقا ترسیم نمودهاند، نه اسلام منهای حکومت و نظام غدیر است و نه نظام غدیر، غیر از اسلام است.

غدیر، استمرار نظام رسولان الهی

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی خاطرنشان شده است: نظامی که در غدیر به آنصورت عام و جلوه رسمی به همگان اعلام شد، نظامی است که همواره استمرار داشته و هرگز منقطع نخواهد شد و زمین هیچگاه از شخصی که صاحب، مدیر و رهبر آن نظام باشد خالی نخواهد ماند. چنانکه امیرالمؤمنین علی علیهالسّلام در خبری که خاص و عام آن را روایت کردهاند، میفرماید: «اللَّهُمَ بَلَی لَا تَخْلُو الْأَرْضُ مِنْ قَائِمٍ للهِ بِحُجَّةٍ إِمَّا ظَاهِراً مَشْهُوراً وَ إِمَّا خَائِفاً مَغْمُوراً»

تبعیت از نظام امامت، وظیفهای همگانی

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: مسلمانان راستین و متعهّد همواره تابعیت این نظام را که نظام امامت و ولایت است داشتهاند و دارند و اگر به ظاهر تابعیت یکی از نظامات دیگر را داشته باشند و یا در کشورهای بیگانه ناچار از مراعات نظامات آنها باشند در همان حال و همانجا نیز باید تابع نظام امامت باشند و در حال مراعات از نظامهای غیرمسلمان، باید در محدوده تابعیت از نظام امامت عمل نمایند و از آن خارج نشوند.

لزوم تجلیل از غدیر

در ادامه این پیام آمده است: بدیهی است روز ابلاغ و اعلان تشکیل این نظام که در آن واقعیت و هویت حاکمیتالله ظهور مییابد از ایامالله بزرگ است که باید سالروز آن را گرامی داشت و پیام و درسی را که برای همه جهانیان به ویژه مسلمانان دارد همواره بازگو کرد. روزی که دین در آن به کمال رسیده و نعمت خداوند متعال بر این امت تمام یافته است، بسیار با عظمت است.

در این پیام با اشاره به اینکه یاد آن روز که نظام سیاسی دین، اعلام و رهبری فکری، علمی، معنوی، سیاسی و امام، حجةالله، ولی الله و خلیفةالله معرفی شده است، باید همیشه در دلها زنده بماند و تعهد جامعه به بزرگداشت و پیروی از آن آشکار باشد، خاطرنشان شده است: باید در هر فرصت مناسب و به خصوص در ماه ذی الحجة پیرامون ابعاد این نظام، شرایط و شخصیت رهبران آن و ویژگیهای حکومت در اسلام، سخنرانیها، کنفرانسها، سمینارها و تألیف کتاب و تحقیق و بررسی ادامه پیدا کند.

در پیام آیت الله صافی گلپایگانی تصریح شده است: پیام غدیر، پیام ولایت و پیام کمال دین و اعلام نظام جاودانی و جهانی اسلام و بیان بقا و استمرار نظام عصر رسالت است. محتوای این پیام، وجود حکومت جهانی و واحد اسلامی است که بدون انقطاع و کمترین فترت در همه ادوار و اعصار برقرار بوده است و بر هر مسلمانی در هر کجا باشد اگرچه به ظاهر در تابعیت نظامهای غیر شرعی محسوب شود واجب است از این نظام امامت تبعیت نماید و خود را ملزم به تابعیت آن بداند.

در بخش پایانی این پیام اظهار شده است: مسلمانان راستین در طول متجاوز از چهارده قرن در عصر امثال سلاطین بنی امیه و بنی عباس و دیگران، تابعیت این نظام را داشته و دارند و اگرچه این تابعیت با قوّه قهریه بر آنها تحمیل نشده خود به خود به تعهّدی که در برابر این نظام دارند و بیعتی که از امام عصر عجلالله تعالی فرجه الشریف در هر زمان به گردن دارند وفا دارند و از آن تبعیت مینمایند و در این عصر که شمس آسمان ولایت حضرت بقیةالله ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداء در پرده غیبت قرار گرفته است از علمای عامل و فقهای عادل که نوّاب عام آن خلیفه یزدان و رهبر دوران هستند و به ظاهر عهدهدار شئون نظام امامت، نگهبان ثغور دین و دفع بدع مبدعان و شبهات ملحدان میباشند پیروی و تبعیت میکنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار