مدیر مؤسسه پیام آزادگان خراسان رضوی خبر داد؛

عطرافشانی مزار شهدای غریب/ احصاء 52 موضوع اسارت

مدیر مؤسسه پیام آزادگان خراسان رضوی گفت: مزار 54 شهید غریب اسارت که در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ­مان، عطرافشانی و گلباران می­ شود.
کد خبر: ۳۰۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ - 15August 2018

عطرافشانی مزار شهدای غریب/ احصاء 52 موضوع اسارتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن 26 مرداد، سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی نشست خبری حجت الاسلام «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی و «علی ­اکبر عرفانی» مدیر مؤسسه پیام آزادگان این استان با اصحاب رسانه با هدف تشریح برنامه­ های این روز افتخارآفرین، پیش از ظهر امروز در سالن شهید هاشمی­ نژاد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برگزار شد.

حجت­ الاسلام «معصومی» در این نشست اظهار داشت: مقاومت و پایمردی آزادگان کشورمان در زندان­ های عراق، موجب شد تا زیر ساخت ­های فکری دشمن در خاک خودش تخریب شود.

وی افزود: اسرای ما با حُسن برخوردی که با نیروهای بعثی داشتند آنها را گرفتار خود کردند و همین حُسن خلق باعث شد تا افسران و سربازان عراقی تسلیم فکر و اندیشه آزادگان سرافرازی همچون مرحوم حجت الاسلام «ابوترابی» بشوند.

معصومی خاطر نشان کرد: امسال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و همچنین مؤسسه پیام آزادگان استان سعی کرده تا با انسجام و هماهنگی بیشتری ویژه برنامه­ های سالروز ورود آزادگان را در سطح استان برگزار کند.

در ادامه این نشست «علی اکبر عرفانی» با گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و همچنین یاد و خاطره شهدای غریب اسارت گفت: تعداد آزادگان کشور 43 هزار و 290 نفر هستند که زندانیان سیاسی قبل از انقلاب نیز جزو این آمار به شمار می­ روند.

وی افزود: از این تعداد سه هزار و 300 آزاده مربوط به استان خراسان رضوی هستند که یک هزار و 800 نفر از این عزیزان مشهدی هستند. از جمع آزادگان استان 220 نفر دارفانی را وداع گفتند.

عرفانی خاطر نشان کرد: به اقرار همه ایرانیان و اخباری که در اواخر مردادماه سال 1369 در جهان منتشر شد، 26 مرداد روز ورود آزادگان به ایران اسلامی، شادترین روز ایرانیان بوده است. یکی از دلایل این شاد بودن، این بود که اسرا علی ­رغم اینکه اسیر نیروهای عراقی بودند عزت خود را حفظ کردند.

وی در ادامه به تشریح برنامه­ های سالروز ورود آزادگان پرداخت و ابراز داشت: هر سال 26 مردادماه مردم و همه سازمان­ ها، برگزار کننده مراسم­ های مختلف در سطح استان هستند، که امسال نیز اکثر سازمان­ ها در زنده نگداشتن یاد و خاطره این روز برنامه­ هایی را پیش بینی کرده­ اند.

عرفانی ادامه داد: برگزاری همایش عمومی آزادگان مشهدی در حرم مطهر رضوی، عطر افشانی مزار شهدای غریب اسارت، برگزاری شب خاطره، اکران تصاویر شهدای غریب در سطح شهر مشهد از برنامه ­های پیش ­بینی شده جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه عکس آزادگان در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع)، همایش راویان آزاده، کوهپیمایی خانوادگی، تجلیل از خانواده ­های آزادگان متوفی، برگزاری کارنوالی مشابه کارنوال آزادگان که در سال 1369 وارد کشور شدند از دیگر برنامه­ هایی است که به مناسبت ورود آزادگان در نظر گرفته شده است.

عرفانی در پایان گفت: برای سهولت کار خبرنگاران در مصاحبه با آزادگان، موضوعات اسارت از لحظه اسارت تا لحظه آزادی به 52 موضوع دسته­ بندی شده است که خبرنگارانی که مایل به مصاحبه با آزادگان هستند با انتخاب هر یک از این موضوعات می­ توانند گفتگوی خود را تهیه کنند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها