فرمانده ناجا در نشستی خبری:

تکذیب توزیع مواد مخدر در اطراف مدارس/ جمع آوری معتادان ویترین جامعه را زیبا می‌کند

فرمانده ناجا گفت: اولیا و مدیران و مسئولیان مدارس از ما درخواست کرده اند که از وجود مزاحمین در اطراف مدارس و کسانی که برای اغفال دانش آموزان می آیند جلوگیری کنیم و اما تکذیب می کنیم که در اطراف مدارس موادمخدر توزیع می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ - 06October 2014

تکذیب توزیع مواد مخدر در اطراف مدارس/ جمع آوری معتادان ویترین جامعه را زیبا می‌کند

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در اولین روز از هفته ناجا در مرکز 197 با مردم دیدار و گفت وگو کرد.

احمدی مقدم پس از دیدار با مردم در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروز سامانه ارتباط تصویری مرکز 197 افتتاح شد. با افتتاح این سامانه دیگر نیازی نیست مردم از استان ها در این مرکز حضور یابند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: در گفت و گویی که امروز با مردم داشتم به برخی از مشکلات رسیدگی شد.

وی افزود: مشکلات خانواده های مجرمین باید حل شود چرا که خانواده ها مقصر نیستند.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه نمره ای به عملکرد ناجا در سال گذشته میدهید پاسخ داد: نمره حقیقی را مردم باید به ما بدهند اما در حال حاضر 5 استان را در دوره جدید بازرسی با محوریت تعالی مورد ارزیابی قرار داده ایم که حدود نمره ای که به آن تعلق می گیرد 17 و نیم است در صورتی که در دوره قبلی 16 بود.

وی افزود: حرفه ای بودن، معنویت، سلامت سازمانی و بهره وری از اولویت های ما در ارزیابی ناجا است و یکی از مولفه های که در این ارزیابی ها برای ما بسیار حائز اهمیت است حقوق شهروندی می باشد.

سردار احمدی مقدم با بیان این مطلب که نمره سلامت سازمانی در دنیا 10 است گفت: نمره 9 از این 10 نمره شاید به یکی دو کشور کم جمعیت تعلق بگیرد در حالی که هر چه کشور جمعیت بیشتری داشته باشد نمره پلیس آن کشور کم تر میشود. با این مقیاس های صورت گرفته دربین استان های ما حدود هفت تا هفت و نیم نمره به سلامت سازمانی ما تعلق می گیرد که این نمره یعنی جایگاه نسبتاً مطلوب ما در کشور؛ البته ما راضی به این جایگاه نیستیم و تلاش در ارتقای حقوق شهروندی داریم .

وی با اشاره به روند عملکرد نیروی انتظامی در ارزیابی حقوق شهروندی و بازداشتگاه ها گفت: با سرعت زیادی کار را دنبال میکنیم . اولین تیم اعزامی ما به بازداشتگاه نمره 25 از 100 را گرفت در صورتی که در بازدیدهای جدید ما نمره 85 را گرفته اند که امیدواریم تا پایان برنامه های خود به بالای 90 برسد.

فرمانده ناجا در خصوص خدمات نیروی انتظامی در هفته ناجا به مردم گفت: در تمامی بخشهای ما ساعات کاری اضافه میشود و در حوزههای که دارای اختیاراتی هستیم مانند ترخیص خودرو و موتور سیکلت ها دستور تسهیل داده شده است اما در خصوص جرایمی که دو برابر شده اند در بخشش آنها نمیتوانیم ورود کنیم مگر این که در حق کسی ظلم شده باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تشکیل ماموران پلیس در اطراف مدارس گفت: اولیا و مدیران و مسئولیان مدارس از ما درخواست کرده اند که از وجود مزاحمین در اطراف مدارس و کسانی که برای اغفال دانش آموزان می آیند جلوگیری کنیم و اما تکذیب می کنیم که در اطراف مدارس موادمخدر توزیع میشود .

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در نیروی انتظامی کدام یک از بخش ها مورد انتقاد مردم است پاسخ داد: بخش فرهنگی ما که راهنمایی و رانندگی است بیشترین نارضایتی را دارد و دلیلش هم مشخص است چرا که این یگان بیشترین برخورد را با مردم دارد و مردم انتظار دارند که در برخورد با آنها مراعات شود و من می گویم که مظلوم ترین یگان نیروی انتظامی، پلیس راهنمایی و رانندگی است و بیشترین بار اعمال قانون بر دوش این عزیزان است و به همین دلیل مورد انتقاد بیشتری هم قرار می گیرند.

وی ادامه داد: معتادان ولگرد، فروشندگان موادمخدر و سرقت های خرد روان مردم و ما را آزار می دهد که امسال در شش ماه اول یک درصد کاهش داشته ایم و قرارگاه مبارزه با سرقت توانسته است روند رو به رشد سرقت را کاهش دهد که امیدواریم تا پایان سال افزایش کشف و کاهش سرقت داشته باشیم و اردوگاه های که قرار است برای جمع آوری معتادان ساخته شود زودتر به نتیجه برسد  چرا که بیشترین سرقت ها توسط همین افراد معتاد صورت میگیرد و جمعآوری این معتادین میتواند ویترین جامعه را زیبا کند.

فرمانده ناجا تشریح کرد: تلاش ما بر این است که ظرف امسال و سال آینده 50 درصد جرایم سازمانی را کاهش دهیم در پایان سال 84 که من ناجا را تحویل گرفتم پروندههایی که وجود داشت 4 هزار 200 پرونده بود اما در پایان سال 92 ، 2100 پرونده شد یعنی با توجه به این که پنجاه درصد افزایش پرسنل داشته ایم 50 درصد کاهش جرایم سازمانی داشتیم.

فرمانده ناجا گفت: بهبود وضع معیشتی و پاداش های که برای پرسنل درست کار در نظر گرفته شد بخشی از جرایم سازمانی را کاهش داد.

وی ادامه داد: 48 درصد جرایم سازمانی مربوط به سربازان وظیفه است که پنجاه درصد آن به موادمخدر مربوط میشود که ما با جمع آوری سربازان معتاد وظیفه و هدایت آنها باعث شدیم که جرایم سازمانی کاهش چشمگیری داشته باشند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: فرار از خدمت که غیبت به حساب میآید نیز یکی دیگر از جرمهای سازمانی در ناجا است که امسال در نقل و انتقالات بسیار خوب وارد شده و برای افراد متاهل تمهیداتی را در نظر گرفتیم تا در این روند نیز کاهش داشته باشیم که در همین راستا افرادی که سه فرزند داشته باشند از کلیه نقل و انتقالات حذف میشوند و با این طرح در سال 92 ، 23 هزار فرزند متولد شد.

فرمانده ناجا رشوه را در نیروی انتظامی یکی دیگر از جرم های سازمانی دانست و گفت: آمار رد رشوه از سوی ماموران در سال 93، 3850 فقره بوده است.

وی افزود: ما وظیفه داریم مرزهای خود را ایزوله کنیم و نگذاریم ناامنی در کشور رخنه کند و خداروشکر در این امر نیز موفق بوده ایم . منابع اعتباری دولت در خصوص انسداد مرزها با ما نهایت همکاری را داشته اند اما امیدوارم سپاه با ناجا با اعتبارات خودشان و بسیج کردن یگان های مهندسی خود انسداد مرزها را گسترش دهند و تا پایان امسال از تمامی جهات مرزهای شرقی کشور مجهز شوند.

فرمانده ناجا در پایان با اشاره به فعالیت های پلیس افتخاری در نیروی انتظامی گفت: دو نوع پلیس افتخاری پیش بینی شده یک نوع پلیس افتخاری با محوریت فرهنگی و حضور نمادین فعالیت میکنند و گروه دوم افرادی هستند که در ماموریت های انتظامی نیز شرکت میکنند برای نمونه در طرح دریا یا بازرسان نامحسوس راهور و یا در مرزبانی به عنوان مرزیار پلیس را یاری میکنند.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار