مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت جهت دهی نیات وقف به سمت حوزه نخبگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه انجام تحقیقات علمی در حوزه وقف به گسترش آن کمک خواهد کرد، گفت: نیات وقف باید به سمت حوزه نخبگان جهت‌ دهی شود.
کد خبر: ۳۰۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ - 15August 2018
ضرورت جهت دهی نیات وقف به سمت حوزه نخبگانبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌ الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در جلسه مشترک با مدیر کل دفتر برنامه‌ ریزی فرهنگ بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دو محور اساسی را در راستای توسعه علم و فناوری مورد توجه قرار داده است، اظهار داشت: یکی از این محورها توسعه فرهنگ وقف در راستای گسترش علم و فناوری و دیگری بحث سرمایه‌گذاری موقوفات در توسعه شرکت‌های دانش بنیان است که در این زمینه نیز اقدامات متعددی صورت می گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه از محل موقوفات منطبق از نخبگان حمایت و با آنها انعقاد تفاهم‌ نامه می شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه وقف در قسمت‌های مختلف جامعه از جمله در عرصه علمی، سیاسی، اجتماعی و دینی نقش‌آفرینی داشته است، از همین رو حمایت‌های لازم از آنها انجام می‌شود.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار موقوفه در استان مازندران وجود دارد، افزود: ضروری است، که در علم و فناوری تعدادی موقوفه در راستای ترویج علم و گسترش فناوری ایجاد شود.
 
وی با اشاره به اینکه انجام تحقیقات علمی در حوزه وقف به گسترش آن کمک خواهد کرد، گفت: نیات وقف باید به سمت حوزۀ نخبگانی جهت‌ دهی شود. 
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در راستای توسعۀ همکاری‌های بین‌ بخشی و به منظور جهت‌ دهی به ظرفیت‌ها و امکانات، نشست مشترک بنیاد نخبگان و اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران تشکیل شد.
 
وی افزود: در شرایط فعلی کشور بهترین نیت و موضوع امور خیریه می‌تواند در حوزه‌های علمی و نخبگانی باشد.
 
حجت الاسلام حیدری بررسی راهکارهای تعاملی بیشتر جهت فرهنگ‌سازی حوزه وقف در امور علمی را امری ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد: با همکاری و بهره‌گیری از تجارب بنیاد ملی نخبگان، جوایز علمی به نام بزرگان و مفاخر استان برای حمایت از سرآمدان، مستعدان‌ برتر و مخترعان‌ برگزیده طراحی می شود.
 
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به ظرفیت های موقوفات استان خصوصاً در بخش کشاورزی و صنعت، به تجربه‌های وقف در استان های دیگر اشاره کرد و برای تجاری‌سازی طرح‌ها و ایده‌های نخبگان اعلام آمادگی کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار