مقام منطقه کردستان عراق:

در زمینه تحریم‌های ایران، تابع تصمیم‌های بغداد هستیم

یک مقام منطقه کردستان عراق ضمن ستایش از روابط دیرینه با تهران گفت که در زمینه تحریم‌های ضد ایرانی، تابع تصمیم‌های دولت مرکزی هستیم.
کد خبر: ۳۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ - 15August 2018

در زمینه تحریم‌های ایران، تابع تصمیم‌های بغداد هستیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یک مقام منطقه کردستان عراق روز چهارشنبه گفت که با وجود روابط دیرینه سیاسی و اقتصادی با ایران، این منطقه از رویکرد «بغداد» در قبال تحریم‌های ایران پیروی می‌کند.

«عبدالله آکرای» رئیس بخش «ایران» منطقه کردستان عراق در گفت وگو با وبگاه «کردستان ۲۴» گفت، کردستان روابط تاریخی با تهران دارد و دو طرف معمولا از طریق مسالمت آمیز قادر به حل مشکل‌های پیش آمده هستند.

وی در این زمینه توضیح داد: «روابط اقتصادی ما با ایران به عنوان منطقه کردستان، به صورتی که نیاز داشته باشیم ادامه خواهد داشت، اما اگر دولت عراق تصمیم به بستن مرز‌های خود را با این کشور همسایه داشته باشد، ما باید از این رویکرد پیروی کنیم.»

این مقام منطقه کردستان افزود: «بغداد تاکنون در مورد گذرگاه‌های مرزی حکمی صادر نکرده و ما حتی خواهان پیش‌رفت در روابط تجاری بین طرفین هستیم.»

این درحالی است که وزارت خارجه عراق در روز‌های گذشته در بیانیه‌ای با ستایش اقدام‌ها و موضع ایران در قبال عراق، از جامعه جهانی خواست تا با فشار به آمریکا، مانع تحریم‌های ضد ایرانی شوند.

در این بیانیه آمده است که عراق با اصل تحریم در قبال هر کشوری مخالف است، چرا که ضربه اصلی به ملت‌ها وارد می‌شود و «عراق مواضع همسایه‌ی خود، ایران را در هنگام بحران‌ها به خاطر دارد»

این بیانیه می‌افزاید: «وارد آمدن ضرر و زیانی به یکی از کشور‌های منطقه، بر امنیت و ثبات تمامی منطقه تاثیر منفی می‌گذارد و وزارت خارجه همزمان با ستایش موضع جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تروریسم، از جامعه جهانی می‌خواهد برای توقف تحریم‌ها، دولت آمریکا را تحت فشار قرار دهند.»

انتهای پیام/ ۷۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار