رایزنی مقام ارشد آمریکایی با کشورهای «آسه‌آن» برای تحریم ایران

یکی از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا برای رایزنی با کشورهای جنوبی شرقی آسیا به منظور خودداری از تجارت و تعامل با ایران به منظقه سفر کرده است.
کد خبر: ۳۰۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴ - 15August 2018

رایزنی مقام ارشد آمریکایی با کشورهای «آسه‌آن» برای تحریم ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، دولت آمریکا در تلاش برای افزایش فشارها بر ایران یکی از مقامات ارشد خزانه‌داری این کشور را برای رایزنی درباره اعمال دوباره تحریم‌ها ضد تهران، به کشورهای جنوب شرقی آسیا اعزام کرد.

مارشال بیلینگسلا، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم که برای سفری دو روزه در سنگاپور به سر می‌برد به خبرگزاری کیودو گفته است: «ما مطمئنا آن‌ها را تشویق می‌کنیم به تحریم‌ها توجه کنند.»

این مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید: «اینگونه نمی‌توان گفت که ما به هر کشوری امر می‌کنیم که چه باید و چه نباید انجام دهد، اما ما خیلی خیلی تصریح می‌کنیم که شرکت‌ها باید تصمیم‌های تجاری آگاهانه‌ای انجام دهند زیرا اگر تجارت با رژیم ایران را در این حوزه‌ها برگزینند، دیگر با ایالات متحده و نظام مالی ایالات متحده تجارت نخواهند کرد.»

وی پیش‌بینی کرد که «همکاری گسترده و حمایت مستحکمی از آنچه [آمریکا] انجام می‌دهد»‌ صورت بگیرد.

دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم پیش از بازدید از سنگاپور، به اندونزی و مالزی سفر کرده بود و قرار است در ادامه سفر دوره‌ای خود به جنوب شرقی آسیا با مقامات فیلیپینی و تایلندی نیز دیدار و رایزنی داشته باشد. مارشال بیلینگسلا در رأس هیئتی مشتکل از مقامات وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا این سفر دوره‌ای را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نزدیک شدن ایران به سازمان همکاری‌های 10 عضوی آسه‌آن از طریق عضویت در عهدنامه مودت و همکاری این سازمان؛ کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا را به «احتیاط بسیار در تعامل با ایرانی‌ها»‌ فراخواند.

این مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که هدفش از دیدار از سنگاپور، همکاری «با بانک‌های اینجا و بخش مالی در تمامی منطقه برای درک دقیق این مسئله است که ایرانی‌ها چگونه عمل می‌کنند و چه چشم‌اندازی را مدنظر قرار دارند.»

مارشال بیلینگسلا گفت: «ما اینجا هستیم تا چگونگی عملکرد ایرانی‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، اینکه به چه شیوه‌ای تلاش می‌کنند تا تملک واقعی شرکت‌ها را مخفی کنند.»

وی ادامه داد: «ما حقیقتا درخواست‌های خاصی از دولت سنگاپور درباره نفت ایران نداریم ... ما به سنگاپور و این حقیقت که طی سال جاری به هیچ صورتی هیچ تجارت عمده‌ای با ایرانی‌ها در بخش نفت و گاز صورت نگرفته است، بیشترین اطمینان را داریم.»‌

اما خبرگزاری کیودو به نقل از برخی دیگر از منابع نوشت که ایالات متحده احتمالا تلاش می‌کند سنگاپور را از تراکنش یا نقل و انتقال هرگونه نفت ایران منع کند.

این منابع گفته‌اند که ایالات متحده همچنین ممکن است با دولت‌های جنوب شرقی آسیا برای عدم شرکت در اجلاس گفتگوی همکاری آسیایی که در ماه اوکتبر در ایران برگزار می‌شود، رایزنی کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار