مدیر کل برنامه ریزی و نظارت معاونت استان های رسانه ملی:

امروزه ما در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار داریم

«مجید علیزاده» گفت: امروز ما در جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داریم و قریب به ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبانِ فعال در حال بمباران اطلاعاتی ما هستند.
کد خبر: ۳۰۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ - 16August 2018

امروزه ما در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار داریمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «مجید علیزاده» مدیرکل برنامه ‌ریزی و نظارت معاونت استان‌های رسانه ملی، امروز در اختتامیه نشست عمومی کارگاه‌های تخصصی نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صدا و سیمای مراکز چهارگانه کشور که در سالن آمفی تئاتر اتاق بازرگانی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از این نشست، با توجه به شرایط موجودی که در آن هستیم، ایجاد وحدت رویه و هم افزایی مراکز به شیوه های برنامه سازی مؤثر است.

وی با اشاره به سابقه انقلابی بودن مردم لرستان گفت: پیشینه انقلابی لرستان به سال‌های ۴۱ و آغاز نهضت انقلاب اسلامی برمی‌گردد و مردم ولایتمدار لرستان در تمام صحنه های انقلابی حضور فعال دارند.

علیزاده با بیان نقش صدا و سیمای مراکز استان ها در خواباندن اغتشاشات دی ماه سال جاری افزود: بر کسی پوشیده نیست که امروزه مسائل کلان و ملی را که در سطح کشور پیش می آید، شبکه های استانی به خوبی در برنامه ها به آنها می پردازند و در آگاه سازی مردم نقش مهمی دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه استان لرستان با تقدیم بیش‌ از ۶۰۰۰ شهید به انقلاب اسلامی جزو استان‌های پیشرو در این زمینه بوده است، عنوان کرد: رسانه ملی از دی‌ ماه سال گذشته کار خود را در مورد چهلمین سالگرد آغاز‌ کرده و ستادی در سطح سازمان به ‌دستور رییس سازمان تشکیل شده و همه معاونت‌ها همگام با یکدیگر در حال سامان دادن این اتفاق مهم هستند و در سطح کشور همه حوزه‌های اجرایی فعال ‌و درگیر با  این موضوع هستند.

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت معاونت استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: هم‌ افزایی ملی را شبکه‌های استانی شکل می‌دهند و امروز هیچ کسی نمی‌تواند نقش شبکه‌های استانی را در هم‌ افزایی ملی در مناسبت‌هایی مانند راهپیمایی‌ها و انتخابات انکار کند.

وی خاطر نشان کرد: میانگین مخاطب شبکه‌ های استانی تقریبا از همه شبکه‌ها بالاتر است و این مسئولیت ما را در رسانه ملی سنگین‌ تر می‌کند که باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌ برداری را در جهت اهداف انقلاب ببریم.

علیزاده با اشاره به هدف نشست گفت: در این نشست منطقه ای چرایی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب بررسی و نمونه‌هایی از برنامه های موفق  و پرمخاطب استان‌ها پخش و نقاط قوت و ضعف  آنها توسط کارشناسان حاضر در جلسه بررسی شد و همچنین نمونه کارهایی از شبکه‌های خارجی پخش  و در معرض نقد قرار گرفت.

مدیر کل برنامه ریزی و نظارت معاونت استان های رسانه ملی افزود: امروز ما در جنگ تمام عیار رسانه‌ای قرار داریم و قریب به ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبانِ فعال در حال بمباران اطلاعاتی ما هستند و تهاجم فرهنگی و جنگ اقتصادی راه انداخته‌اند که لازمه مقابله با آن تعامل همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه ای در سطح استان‌ها و کشور است تا بتوانیم بر این چالش‌ها غلبه کنیم و این دوران را نیز مانند هشت سال جنگ تحمیلی به خوبی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار