عضو مجمع نمایندگان مازندران:

موضوع تقسیم دریای خزر از جانب ایران صحت ندارد

عضو مجمع نمایندگان مازندران گفت: موضوع تقسیم دریای خزر از جانب ایران صحت ندارد.
کد خبر: ۳۰۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲ - 16August 2018
موضوع تقسیم دریای خزر از جانب ایران صحت نداردبه گزارش دفاع پرس از ساری، «علی ادیانی» نماینده مردم قائم‌ شهر، جویبار، سواد کوه، سیمرغ و سواد کوه‌ شمالی در مجلس شورای اسلامی در نشست با خبرنگاران، اظهار داشت: به طور اساسی در بحث رژیم حقوقی دریای خزر هیچ یک از دولت‌های مشترک‌ المنافع حاشیه دریای خزر به جمع‌ بندی و اظهار نظر نرسیده‌اند و موضوع تقسیم دریای خزر از جانب ایران، صحت ندارد و ما هنوز وارد حق‌ السهم کشورها نشده‌ایم، اما برای خود محدوده مشخصی داریم.
 
ادیانی در خصوص میادین مشترک ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر گفت: جمهوری اسلامی ایران فقط با کشور آذربایجان یک میدان مشترک نفت و گاز، در دریای خزر دارد که جزو افتخارات ما محسوب می‌شود.
 
وی تصریح کرد: شرکت ملی حفاری شمال، شرکت ملی پایانه‌های نفتی دریایی و شرکت ملی نفت خزر در دریای خزر فعالیت دارند، اما بسیاری از مدیران ارشد ذیربط، اهمیت ظرفیت‌های دریای خزر برایشان مغفول مانده و در راستای توسعه استان لحاظ نمی‌کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تیم اقتصادی دولت را دارای کارآمدی لازم ندانست و افزود: بنده معتقد به تغییر کابینه و مخالف ترمیم آن هستم.
 
عضو کمیسیون انرژی، خاطر نشان کرد: بسته ارزی اعلام شده از سوی دولت عارضه‌ای بزرگ بر کشور ایجاد کرد و موجب خسران دهها میلیارد دلار در کشور شد.
 
ادیانی که در مجلس دهم حدود هزار و ۳۰۰ دقیقه در صحن علنی مجلس ‌اظهار نظر کرده‌ است، در خصوص استضیاح و طرح سؤال از رییس‌ جمهور گفت: در مجلس هیچ استیضاحی را امضا نکردم و از نظر بنده استیضاح، موضوعیت ندارد.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار