مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر تأکید کرد؛

ضرورت ایجاد اتاق فکر برای پیشبرد جمع‌آوری دایرةالمعارف دفاع مقدس

سردار «غلام‌علی کفاش» با تأکید بر این‌که تمام امورات دفاع مقدس نیاز به یک اتاق فکر با ارتباط‌گیری مستمر و مؤثر دارد، گفت: نمایندگان فرماندهان می‌توانند با شناسایی و جمع‌آوری مدخل‌های بومی و ارائه به دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، در پیشبرد هرچه سریع‌تر دانش‌نامه، مساعدت و همکاری کنند.
کد خبر: ۳۰۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰ - 16August 2018

تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان بوشهربه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، سردار «غلام‌علی کفاش» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در جمع نمایندگان فرماندهان نظامی استان، با بیان این‌که مراحل جمع‌آوری و تدوین دایرةالمعارف دفاع مقدس استان بوشهر آغاز شده است، اظهار داشت: دایرةالمعارف دفاع مقدس، متشکل از مجموعه جامعی از اطلاعات پردازش شده در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس مبتنی بر آخرین داده‌ها و یافته‌های پژوهشی است.

وی صمن یادآوری رشادت‌های شهیدان و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس، افزود: رزمندگان استان بوشهر نقش بی‌بدیلی در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

سردار کفاش ادامه داد: دانش‌نامه دفاع مقدس مجموعه‌ای مرجع و تخصصی با ثبت مطالب معتبر در راستای گردآوری اسناد دفاع مقدس در حیطه ملی و استانی است که در قالب یک تیم در طی مراحل مدخل‌یابی (اصلی، فرعی، سو تیتر، ارجاعی) تبدیل به مقاله، پرونده علمی، درج مدارک و اسناد مستدل، نگارنده و تیم کار گروه علمی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دبیر اجرایی این طرح است، تصریح کرد: این دایرةالمعارف با رویکرد تخصصی و عمومی و با هدف جمع‌آوری و ثبت تمام مطالب و مستندات مربوط به هشت سال جنگ تحمیلی و توسعه ارزش‌ها ارئه می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر با بیان این‌که جهت جمع‌آوری تمام مدارک نیاز به اطلاعات و مستندات همه ارگان‌ها داریم، تأکید کرد: یکی از راه‌های قدرشناسی از ایثار و گذشت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جمع‌آوری و حفظ آثار آثار شهدا است.

سردار کفاش با بیان این‌که تاکنون ۴۰۰ مدخل دایرةالمعارف دفاع مقدس استان بوشهر شناسایی شده است، گفت: همچنین جمع‌آوری تاریخ شفاهی نیز یکی از مأموریت‌ها است که در راستای جمع آوری اطلاعات در قالب پژوهش تاریخی مفید خواهد بود.

وی با تأکید بر این‌که تمام امورات دفاع مقدس نیاز به یک اتاق فکر با ارتباط‌گیری مستمر و مؤثر دارد، خاطرنشان کرد: نمایندگان فرماندهان می‌توانند با شناسایی و جمع‌آوری مدخل‌های بومی و ارائه به دبیرخانه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، در پیشبرد هرچه سریع‌تر دانش‌نامه، مساعدت و همکاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار